tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Nieuwe bonuskaart

with 16 comments

bonuskaart001Ik zit met een nieuw dilemma. Bij de boodschappen kreeg ik een nieuwe bonuskaart mee. Als ik die laat registreren – of “activeren”, zoals dat tegenwoordig moet heten – krijg ik op mij afgestemde bonusaanbiedingen. Ik aarzel heel erg of ik dat moet doen. Ik snap heus wel dat als ik altijd thee koop en nooit koffie, ik doodgegooid wordt met bonusaanbiedingen voor koffiepads, oploskoffie en koffiemelk, en misschien wel nooit meer aanbiedingen voor thee, omdat ik die toch wel koop. Dat zie je al een beetje af aan de “welkomstdeals” die je krijgt als je je bonuskaart vóór 27 december laat activeren. Daar – zie het plaatje – staat niet één deal bij waar ik gebruik van wil maken. Die van Bol.com misschien nog wel, maar dan krijg ik reguliere boekhandelaren op mijn dak (grapje!). Ik heb geen auto dus ik heb niks aan korting bij het tanken. Ik houd niet van stervende bloemen, dus die rozen hoef ik ook niet. En ik ga zeker geen bloemen kopen bij AH als ze voor iemand anders zijn. Ik ben helemaal niet van plan om iets te bestellen bij AH ter waarde van minstens 70 euro, dus die deal vind ik óók niks. Ik ben nog nooit bij een H&M binnen geweest en ik ben dat ook helemaal niet van plan. Ik hóéf geen abonnement op de Viva of de Autoweek! Ik wíl geen Weekendjeweg Cadeaukaart en ook geen iTunes-gift card en ook geen geschenkverpakking van Dove of Axe, want dat zijn mijn merken niet. Ik hoef ook geen drank van Gall & Gall, en een gratis kookboek lijkt me misschien nog wel wat, maar wat als het een prul blijkt te zijn? Dan zit ik met al die aanbiedingen voor koffie! Maar als ik hem niet activeer loop ik misschien aanbiedingen  mis die ik uiteindelijk wél wil hebben. – O, wat is het leven toch moeilijk!

Written by Ted

15 november 2013 bij 06:53

Geplaatst in Diversen

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik had altijd als vanzelf een bonuskaart, maar ik hoef hem nu niet meer.

    Romaris

    15 november 2013 at 09:56

  2. Hoi TED,

    IK (een trouwe fan van al je werk en nu ook oma,die dagelijks BOER BORIS voorleest) heb net een artikel in de CONSUMENTENBOND oktober 2013 over dit onderwerp gelezen.
    Wie dat wil kan al mijn/jouw aankoopgegevens al de volgende dag inzien( ’s nachts verwerkt AH via de bonuskaart al onze aankoopgegevens),ook aankopen die je liever voor jezelf zou houden,zoals zwangerschapstest of condoom,drank en sigaretten.
    Interessant artikel
    groet + liefs

    theakors

    15 november 2013 at 10:14

  3. Dat levert een extra probleem op. Als je je bonuskaart registreert en aan je sleutelbos hangt, en je verliest je sleutels, kan een boef vrij makkelijk je adres achterhalen door de site van AH te kraken. Eerst leek het zo handig dat als je je sleutels kwijt was je ze weer op kon halen bij AH, maar nu is de geregistreerde bonuskaart aan je sleutels gewoon een uitnodiging voor inbrekers om zonder in te breken binnen te komen!

    Ted

    15 november 2013 at 16:20

  4. gewoon Niet nemen dus die AH-bonuskaart!

    theakors

    15 november 2013 at 17:02

  5. Ook een mogelijkheid:geen bonuskaart,dan ben je van alle gezeur af,het lijkt wel :is er nog leven zonder bonuskaart…………….

    theakors

    15 november 2013 at 17:04

  6. Ik? Geen bonuskaart? Afzien van korting? Ik? Huh!

    Ted

    15 november 2013 at 17:31

    • Dan ga je toch naar de Jumbo,DIRK of COOP,word je niet geregistreerd,als je tenminste cash betaalt.
      En is nog goedkoper ook!

      Thea Kors

      15 november 2013 at 19:20

      • en niet te vergeten:natuurlijk: de echte bakker,slager,drogist,poelier,en de visboer!

        Thea Kors

        15 november 2013 at 19:59

  7. Ik woon in een buurt waar geen enkele andere supermarkt is dan AH. Wij hebben hier vier AH’s.

    Ted

    15 november 2013 at 22:00

  8. Jaaaaaa, een ‘good old zeurstukje’ 😉 over de AH. Ik denk dat het wel meevalt met het persoonlijke in die ‘persoonlijke’ aanbiedingen. Vaak dingen die je idd toch niet wilt hebben en dan wellicht alleen een keer gaat kopen omdat ze in de aanbieding zijn. Wanneer je je bonuskaart niet activeert, kunt je toch gewoon van de ‘reguliere’ aanbiedingen gebruikmaken. Succes!

    Roos

    16 november 2013 at 19:34

  9. Zo’n weekendjewegcadeaukaart is toch heel handig als jij ergens in het land mag voorlezen uit eigen werk?

    Bedankt voor de schermprint, erg informatief. Etos en bol.com zijn ‘zusjes’ van Albert Heijn, allemaal eigendom van Ahold. Ik krijg steeds meer de indruk, dat Ahold bouwt aan een nieuwe klantendatabase voor alle dochterbedrijven. (en via de AirMiles komt je klantprofiel beschikbaar voor andere retailers.) Het is marketing anno 2013: Via je aankoopgedrag probeert men steeds verder in je hoofd te komen, om zo vroeg mogelijk je keuzes te beìnvloeden.

    Bonuskaart niet activeren is het beste antwoord van de bewuste consument – je krijgt nog steeds je korting aan de kassa van Albert Heijn en je hebt geen last van opdringerige winkelketens.

    Sneu voor je, dat je in een AH-monopoliegebied woont. Dan betaal je echt teveel voor je dagelijkse boodschappen.
    Bij ons in de buurt heeft AH concurrentie van Lidl en een turkse supermarkt gekregen. AH heeft kort geleden het filiaal vergroot, maar zelfs met bonuskorting plus 10% heropeningskorting was de koffie nog steeds duurder dan bij de Lidl.

    Groet en succes met de dilemma’s van nu 😉

    Marko Jablan

    17 november 2013 at 09:54

  10. Ik hunker naar een Lidl, zodat ik ook eens lekker in dozen kan grabbelen!

    Ted

    18 november 2013 at 07:45

  11. Kom in Leiden wonen. Ik moet best een eind fietsen als ik eens naar de AH wil en dan ben ik al allerlei goedkopere supermarkten (zoals de Aldi en de Digros) voorbijgefietst. 😉

    Roos

    19 november 2013 at 16:26

  12. Ik wil een Lidl!

    Ted

    19 november 2013 at 16:39

  13. Ik kan me voorstellen dat je een Lidl wilt. Ik ben blij met die winkel. Goedkoop en meestal prima kwaliteit. Maar je kunt er toch wat verder voor reizen, Ted? Gewoon lekker op de fiets, fietstassen achterop, krijg je lekker veel lichaamsbeweging zodat je je veel lekkers van de Lidl kunt veroorloven. 😉

    Eefje

    22 november 2013 at 23:52


Geef een reactie

