tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Gé Reinders zingt gedicht van mij in Schepper & Co

with 4 comments

gereindersVandaag in Schepper & Co op Nederland 2 om iets over 17:00 uur zingt Gé Reinders mijn gedicht Oma’s bril in een programma dat hem volgt. Hij kreeg van de NCRV de opdracht om een tekst uit het nieuwe Liedboek op muziek te zetten en te  vertolken, en hij koos een gedicht van mij. Voor Gé Reinders is het niet de eerste keer dat hij in het Nederlands zingt – in plaats van in het Limburgs. Tijdens de opening van de tentoonstelling van mijn werk in het Heerlense Schunck zong hij al drie teksten van mij die hij op muziek had gezet.

Written by Ted

22 november 2013 bij 10:39

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat wil dus zeggen dat jouw gedicht in het nieuwe Liedboek staat? Wat cool.

    Diet

    22 november 2013 at 10:41

  2. Er was nog een klein relletje. In het gedicht stond:
    > Ik wou dat ik dat geloven kon.
    Ze hadden ervan gemaakt:
    > Ik wou dat ik geloven kon.
    Dat was inhoudelijk nogal een verschil!

    Ted

    22 november 2013 at 10:53

    • Dom, slim! De Nederlandse handelaar!

      hans wanders

      22 november 2013 at 20:39

  3. He ja, jakkes. Die irritante neiging van sommige gelovigen om alles in hun eigen denkraam te passen..

    Diet

    22 november 2013 at 11:38


Geef een reactie

