tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Japin naar Sotsji?

with 6 comments

japinArthur Japin heeft zich in de Volkskrant opgeworpen om met Rutte mee te gaan naar Sotsji om daar de homokwestie aan de orde te stellen. Het is wel sympathiek, zijn voorstel, maar het heeft ook  iets gratuits, vind ik, omdat Japin verder geen gevaar loopt. Dat zou anders zijn als Rutte míj meenam. Ik heb immers een boek geschreven dat in Rusland onder de huidige wet absoluut verboden is, namelijk een jeugdboek waarin homoseksualiteit op een dusdanige manier aan de orde komt, dat het kan worden aangemerkt als propaganda. Ergo: het boek – Gebr. uit 1996 – ís in Rusland afgewezen, destijds, omdat men van oordeel was dat homoseksualiteit een thema is voor volwassenen waar je de jeugd niet mee moet lastigvallen. Eigenlijk werd toen al aangevoerd wat nu bij wet is bepaald. Japin komt Rusland wel in, want zijn werk, voor zover het homothema’s betreft, is bedoeld voor volwassenen; ík kom het land waarschijnlijk niet eens in of kan bij de grens onmiddellijk in hechtenis worden genomen. Daarom zou Rutte míj misschien mee moeten nemen. Maar of ik durf? Ja, dat denk ik wel. Rutte zou mij toch wel in bescherming nemen? Of niet?

Written by Ted

20 januari 2014 bij 15:41

Geplaatst in Diversen

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik zou bij Rutte nergens op rekenen

    johanpoel

    20 januari 2014 at 16:15

  2. Maar jij zou je niet aanbieden; toch lijkt me dit een (verhulde) sollicitatie? Niet doen, Ted, je loopt gevaar!

    Lidwien

    21 januari 2014 at 14:46

  3. Je moet wat overhebben voor volk en vaderland, Lidwien!

    Ted

    21 januari 2014 at 14:53

  4. ik den dat Rutte niet durft

    Hilde vervloet

    21 januari 2014 at 20:59


Geef een reactie

