tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Jarno kwam me interviewen

leave a comment »

JarnoVorige week was Jarno op bezoek. Hij kwam me interviewen voor een schoolwerkstuk. Jarno is twaalf en hij wil wetenschapper worden of illustrator. Hij had me benaderd via e-mail en bezocht me met zijn moeder. Die notuleerde, zodat Jarno zich kon concenteren op zijn vragen. Dit was één van de vragen: Liegt u wel eens tijdens een interview? Ik antwoordde dat ik nooit lieg, maar niet altijd de hele waarheid zeg. Dat ik sommige vragen te persoonlijk of te ongepast vind, en dat ik dan een antwoord geeft dat maar half bij de vraag past. Na afloop vroeg Jarno of hij een portret van mij mocht maken. Dat mocht natuurlijk. Ik vroeg hem, terwijl hij aan het werk was, hoe hij op mijn naam was gekomen. Hij legde uit dat hij, nadat hij Spinder van Simon van der Geest gelezen had, gegoogeld had. Zo kwam hij op de site van Querido. Daar las hij dat er een masterclass illustratie zou worden gegeven door ene Ted van Lieshout. En omdat hij illustrator wil worden – of wetenschapper – dacht hij dat ik interessant zou zijn voor een interview.
Toen het afgelopen was kreeg ik een tekening van hem, een fles wijn en een doos mergpijpjes. Ik maakte nog even een selfie, ter herinnering aan een leuke middag.

Written by Ted

4 maart 2014 bij 07:15

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

