tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De taarten van Abel

with 7 comments

bruidstaartWEBGisteren zag ik bij toeval De Taarten van Abel weer eens. Een enig programma waarin banketbakker Siemon de Jong een kind interviewt terwijl ze een taart maken. Deze aflevering was matig. Siemon kwam niet op dreef en dat had waarschijnlijk te maken met de reden waarom Rosemarijn een taart wilde maken. Het meisje had verkering met Rolf en het probleem was dat Rolf ook verkering had met een of twee andere meisjes. Het doel van de taart was dat Rolf alléén voor Rosemarijn zou kiezen. Siemon verzuimde te vragen – althans in de uitzending – hoe het dan verder moest met dat andere meisje, Madelief, als Rosemarijn erin slaagde om Rolf zo ver te krijgen dat hij de concurrente liet vallen.

De uitkomst lag voor de hand: Rolf vond de taart erg leuk, maar toen Rosemarijn vertelde wat haar bedoeling was ging hij er gewoon niet op in, wat heel wijs van hem was.

Dat heb ik zelf ook meegemaakt. Toen mijn moeder tachtig werd heb ik een mail gestuurd naar het programma. Het leek me leuk als Abel in plaats van een kind eens een taart bakte met een oma. Mijn moeders wens voor haar tachtigste was de bruidstaart die ze nooit gehad had. Ik kreeg nimmer een reactie van het programma en ik weet ook helemaal niet of mijn moeder aan het programma zou hebben meegewerkt. De taart kreeg ze uiteindelijk wel omdat ze er zelf voor zorgde (jaja, ík heb haar een bruidstaart aangeboden, maar ze wilde het zelf doen) en zo zag-ie eruit.

Written by Ted

10 maart 2014 bij 07:40

Geplaatst in Diversen

7 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Die taart heb ik al eens gezien en net als eerst zie ik nu weer dat iedereen er met zijn vingers is afgebleven wat werkelijk heel knap is. Zeker goed groot gebracht.

    Co

    10 maart 2014 at 10:28

  2. Nou, nee, ik heb gewoon geen foto van de taart van toen die op was!

    Ted

    10 maart 2014 at 10:58

    • Zou dat dan kunnen? Een foto van een taart die op is. ’t Lijkt me wat hebben, maar niet speciaal iets smakelijks.

      Co

      10 maart 2014 at 11:06

  3. Tuurlijk kan dat, een foto van een taart die op is. Hieronder zie je een tekening van een taart die op is.

    Ted

    10 maart 2014 at 11:10

  4. Mooi is-ie, hè?

    Ted

    10 maart 2014 at 11:11

    • ’t Heeft iets lichts, vind ik.

      Co

      10 maart 2014 at 11:12

      • “Mier”, aarzelde giraf.
        “Yep”, was mier alert.
        “Heb je zin in een stukje taart?”
        “Altijd”, antwoordde mier blij verrast.
        “Alsjeblieft”, deelde giraf.
        “Maar ik zie niks”, verontwaardigde mier teleurgesteld.
        “Nou da ’s ook niet veel”, dacht giraf.
        “Krijg ik nou nog wat of hoe zit dat?”, riep mier ongeduldig.
        “’t Is op, maar ik kan er wel een tekening van maken als je wilt”, probeerde giraf behulpzaam.
        En giraf tekende een prachtige taart met krullen en toefjes, met zoet en suikerwaar, met verrukkelijke vulling en kleine vruchtjes.
        “Kijk, mooi hè?” wees giraf.
        “Maar ik zie niks”, wanhoopte mier.
        “Wonderlijk”, schudde giraf met zijn lange nek. “Werkelijk wonderlijk.” En hij liep met grote, geruste giraffenstappen de heuvel op om zich te verbazen over dit soort verbazingwekkende zaken.

        Co

        10 maart 2014 at 11:23


Geef een reactie

