tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Jongen van zestien zoekt schrijver

with 5 comments

Ik kreeg mail van een jongen met een bijzonder verhaal. Ik sta sympathiek tegenover zijn initiatief, maar ben zelf niet het soort schrijver dat geschikt is om er mee uit de voeten te kunnen. Daarom heb ik met deze jongen afgesproken dat ik zijn boodschap op mijn weblog zal zetten. Schrijvers die zich aangesproken voelen zal ik met hem in contact brengen, en uiteraard is dat dan op vrijblijvende basis.

‘Ik ben een 16 jarige Surinaamse/Nederlandse jongen en woon in Noord-Holland. Ik heb wel eens nagedacht over het schrijven van een eigen boek, hoewel ik pas zestien jaar ben. Omdat ik een aangeboren, chronische hartafwijking heb ben ik al zes keer geopereerd; de laatste keer drie weken geleden. Na de operatie kreeg ik een slagaderlijke bloeding en dat was al de tweede keer dat het gebeurde. Ik wil mijn verhaal vertellen en mensen laten zien dat er van binnen veel aan de hand kan zijn terwijl je van buiten niks ziet. Ik voel dat ik een soort voorbeeldfunctie heb, elke keer weer als ik mijn verhaal moet vertellen. Ik zoek hulp bij het schrijven van mijn verhaal of een schrijver die van mijn verhaal een boek wil maken.’

Wie mij buiten dit weblog/Facebook/Twitter om een bericht wil sturen kan dat doen naar dit emailadres: tedvanlieshout(at)hetnet.nl.

 

Written by Ted

11 mei 2014 bij 08:59

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik geef het door. Ergens, iemand…
    Geeft hem dan ook het gevoel dat hij ‘niet voor niets’ heeft geleefd.
    Angstig.

    Anne Lutje Schipholt

    11 mei 2014 at 09:05

  2. Beste Ted,

    Lijkt me bij uitstek iets voor een boek in de slash-serie van Querido. Al weet ik niet of daar nog nieuwe titels van verschijnen. Ik denk meteen aan Mirjam Oldenhave of Marjolijn Hof. Die kunnen er ongetwijfeld een bijzonder boek van maken met hem. (De boeken die ik tot nu toe schreef zijn voor kinderen tot 12 jaar. Ben niet bedreven qua doelgroep 15+). Fijn dat je zijn oproep bekend maakt, ik hoop met succes. hartelijke groet, Joke de Jonge

    Joke de Jonge

    11 mei 2014 at 09:30

  3. Ik heb wel interesse. Momenteel schrijf ik alleen nog maar jeugdromans. Dus.

    romaris

    12 mei 2014 at 11:50

    • Dag Ted,
      Ik kreeg via een vriend jouw bericht door over die jongen van 16. Ik maak portretten voor het tv-programma Vals Plat van de NTR. Ik zou hem graag eens willen spreken, in de eerste plaats over hoe het nu met hem gaat maar ook eens kijken of hij en ik mogelijkheden zien voor een portret van 10 minuten waarin hij zijn verhaal kan vertellen. Misschien dat jij ons in contact wil brengen? Alvast veel dank,
      met vriendelijke groeten,
      Ko van Reenen (06 – 26560053)

      Ko van Reenen

      19 december 2014 at 15:48


Geef een reactie

