tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Vandaag in De Krakeling: Kuyper, Meinderts en Van Lieshout met Lottie Hellingman

leave a comment »

HETRIJMTwebVandaag – en dus niet gisteren, zoals ik abusievelijk op Facebook schreef – vindt er in het kader van het Logos Festival een bijzonder programma plaats in De Krakeling in Amsterdam. Het begint om half 2 en duurt tot 3 uur. Joukje Akveld heeft drie tekstdichters – Koos Meinderts, Sjoerd Kuyper en ik – op het podium en wij vertellen over ons vak en lezen liedteksten voor. Er wordt ook gemusiceerd: Lottie Hellingman zingt en de muzikale leiding ligt in handen van Thijs Borsten. Zij brengen drie teksten van mij ten gehore: Onberispelijk, Thuis en Het wakkerwordenlied, het allereerste liedje dat ik dertig jaar geleden voor Sesamstraat schreef! De tekst daarvan staat in mijn nieuwe jubileumboek Het rijmt. Wie ernaar zoekt op YouTube vindt er commentaar bij dat duidt op jeugdsentiment: het blijkt dat het lied vroeger nogal eens gebruikt is om kampgangers uit hun bed te trommelen. Dat heb ik nooit geweten.

Written by Ted

25 mei 2014 bij 08:20

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

