tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De verhuizing (1)

with 6 comments

verhuizing-kpnupc1KPN kwam met een prijsverhoging en UPC met een aantrekkelijk aanbod, dus de kogel moest maar door de kerk: ik stap over met bellen & internetten van KPN naar UPC. Dat doe ik niet graag, want als iets goed werkt, moet je er met je poten afblijven, maar ik loop ernstig achter en heb losse abonnementen waardoor ik veel meer betaal dan nodig is. Dus nou ja vooruit dan maar: een sprong in het diepe. Stap 1 was makkelijk: ik belde UPC, zei dat ik gebruik wilde maken van het aanbod dat ze me via een folder deden en dat ik ook gebruik wilde maken van de opzegservice, zodat ik niet zelf de beide abonnementen bij KPN hoefde op te zeggen.

Maar meteen sloop er al iets akeligs in het telefoongesprek. Ik realiseerde me wel dat ik meegevoerd werd in een verkooppraatje, maar ben net als andere consumenten gewoon geneigd om een plezierig gesprek te voeren zonder al te veel kinken in de kabel. Dus toen het aanbod anders bleek dan voorgesteld – je mag met je vaste telefoonlijn voor de actieprijs van UPC maar anderhalf uur per maand bellen – koos ik meteen voor een verruiming van het aantal minuten, waardoor ik al met al nauwelijks goedkoper uit bleek dan bij KPN. Maar ik had nu eenmaal A gezegd, dus ik vond dat ik ook B moest zeggen, dus ik brak het gesprek niet af.

In de dagen erna dacht ik: dat heb ik niet goed gedaan, want ik heb ook nog een mobiele telefoon en als ik alle mobiele belminuten opmaak, heb ik waarschijnlijk we genoeg aan anderhalf uur per maand via de vaste lijn. Dus ik belde UPC terug en zei dat ik de bestelling wilde veranderen. Ik had me goed voorbereid, dacht ik, want je hebt tegenwoordig twee weken bedenktijd als je iets op afstand koopt.

Nou, dat kon niet, zei de meneer die ik aan de lijn kreeg, en die een stuk minder vriendelijk klonk dan de meneer die ik een week eerder aan de telefoon had gehad. Nou ja, het kón wel, maar dan moest ik de bestelling annuleren en dan zou de aanvraag helemaal opnieuw in gang moeten worden gezet. Dat zag ik niet zo zitten, want de verhuizing vindt over twee weken plaats en dat is mooi in de luwte van de vakantietijd, als er niet zo heel veel zakelijk verkeer nodig is. Bovendien, zei de meneer, gaat de bedenktijd die een klant bij kopen of afstand heeft pas in als de boel geleverd wordt. Dan kan ik óók nog terugschakelen naar een minder uitgebreid pakket. Hm, ja, tuurlijk, dacht ik, maar uit ervaring weet ik dat bedrijven minder hard lopen als een pakket gedowngrade wordt dan geupgrade. Enfin, op hoop van zegen dan maar, dacht ik.

En nu zit ik te wachten op de monteur van UPC. Ietwat nerveus, want gisteren werd de telefoon al omgezet en die werkt nu niet meer. Dus het begint al goed fout.

Wordt vervolgd!

Written by Ted

15 juli 2014 bij 09:03

Geplaatst in Diversen

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dom, dom, dom. Ik heb kpn alles in een: bellen, tv en internet. En ook mobiel van kpn wat dan een stuk goedkoper is omdat je gratis dubbele datebundel krijgt. En toen nam ik er nog een mobiel abonnement bij, omdat daardoor mijn 2 mobiele abonnementen en die van mijn dochter goedkoper werden. En mijn dochter en ik bellen gratis naar elkaar, hoewel we daar zelden behoefte aan hebben. Met mijn vaste telefoon bel ik gratis, ook naar mobiele nummers. Dit hele gedoe overzetten naar een ander: ik moet er niet aan denken. Dus veel sterkte, Ted!

    Rian Visser

    15 juli 2014 at 09:22

  2. Nou ja, dat betekent dat jij goede ervaringen hebt met KPN, Rian, maar niet iedereen is zo enthousiast.
    Enfin, ik heb twee weken bedenktijd vanwege “kopen op afstand” en die twee weken gaan pas in bij installatie, dus als een en ander morgen niet werkt kan ik er nog vanaf.

    Ted

    15 juli 2014 at 09:50

  3. Iets heel anders: tedvanlieshout.nu werkt niet meer (of heb ik iets gemist?)

    dirk

    16 juli 2014 at 14:32


Geef een reactie

