tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Apotheek geeft niet voldoende uitleg

with one comment

SONY DSCConsumentenbond: apotheek informeert gebruikers niet voldoende over medicijn bij eerste gebruik, maar laat zich er wel voor betalen.

Bent u bekend met de werking van dit medicijn?
Ja, ik geloof van wel.
Gebruikt u het voor het eerst?
Eh, ja.
Het is de bedoeling dat u het middel inneemt ongeveer één uur voordat u er de werking van verwacht.
Eh, ik neem aan dat ik dat wel kan lezen op de bijsluiter, niet?
Jawel, maar wij zijn verplicht om u te informeren over dit middel omdat u het nooit eerder heeft gebruikt.
Maar er staan heel veel mensen te wachten en ik heb zelf eigenlijk ook haast.
Dat kan wel zijn, meneer, maar de Consumentenbond vindt dat wij u moeten informeren aangezien wij daar zes euro voor in rekening brengen.
Ik schenk u die zes euro wel, mevrouw.
Nee, meneer, daar komt niks van in. U krijgt de informatie waar u recht op heeft. U moet namelijk weten dat dit middel bijwerkingen kan hebben en daar moet u op berekend zijn.
O?
Ja, u kunt het er heel warm van krijgen en de erectie kan wel een paar uur lang aanhouden.
O hemel, wat zegt u nu!
Als de erectie lang duurt kunt u daar pijn van krijgen en dan is het het best als u contact opneemt met de huisarts. Wanneer bent u van plan om het middel te gebruiken? Ik bedoel: als u er tot vanavond mee wacht, heeft u kans dat u in de nacht last krijgt en dan is uw huisarts waarschijnlijk niet beschikbaar. Misschien kunt u het middel beter morgenvroeg gebruiken, dan zit u safe.
Eh…
U kunt het ook eerst proberen met een half tabletje.
Het is niet voor mezelf, hoor!
O, maar dan mag ik u dit middel helemaal niet meegeven! Dag, meneer. Wie is de volgende? Niemand?

Written by Ted

16 augustus 2014 bij 07:54

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] mondig en zelfstandig en dat hij recht heeft op privacy – ik heb eerder al eens gekscherend geschreven over hoe een patiënt ten overstaan van het wachtende publiek wordt onderhouden over de […]


Geef een reactie

