tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De service van Mediamarkt (1)

leave a comment »

mediamarkt1Ik dacht: het moet er maar eens van komen. Mijn ouwe televisie doet het al twintig jaar, maar ééns zal ik de overstap naar een platte tv en naar digitale tv moeten maken. Nu had Saturn (wordt deze maand omgedoopt tot Mediamarkt) een aanbieding die precies in mijn straatje paste: een Samsung van 40 inch die 444 euro kostte. Dat betekende dat het apparaat precies paste in het gat van de kast waar ik hem in kwijt wil en 444 vond ik een aantrekkelijke prijs. Ik was alleen bang dat mijn kabelaansluiting geen platte tv aankon of dat mijn dvd-recorder het niet meer zou doen, dus ik kocht er voor 70 euro Startklaar Installatie bij. Dan zou de tv niet alleen worden bezorgd, maar ook in gebruik genomen, de zenders zouden erop gezet worden, de randapparatuur zou op de tv worden aangesloten, ik zou een demonstratie van 5 tot 10 minuten krijgen en de oude tv zou worden meegenomen.

Ik kreeg vroeg in de ochtend van de bezorging een mailtje dat de bestelling zou worden afgeleverd door PostNL. Dus ik belde Saturn om te vragen of de jongens van PostNL wel in staat waren om de Startklaar Installatieservice te leveren.
‘Ja,’ zei de dame van de servicedesk van Mediamarkt, want achter de schermen is Saturn inmiddels opgegaan in Mediamarkt), ‘er staat standaard PostNL, maar alleen oplettende klanten zien dat, zoals u. U hoeft zich geen zorgen te maken. Dat komt helemaal goed.’

Maar toen de twee jongemannen de tv kwamen bezorgen werd al heel snel duidelijk dat ze niet van Saturn waren en niet van Mediamarkt en ook niet van PostNL. Ze kwamen eigenlijk alleen de boel brengen, de tv plaatsen en aanzetten en de tv automatisch zenders laten zoeken. En de oude tv meenemen, daar kon geen sprake van zijn. Een demonstratie? ‘Wij weten daar niks van. Wat wij kunnen hebben wij nu gedaan.’
Ik liet ze de voorwaarden van Saturn zien waarin stond dat de oude tv zou worden meegenomen, dus gehoorzaam droegen ze hem de trap af. Eén van hen zei: ‘Als-ie het nog doet, waarom zet u hem dan niet op Marktplaats?’

Dat was het meest wijze wat die dag gezegd werd, maar dat wist ik toen nog niet.

(Wordt vervolgd)

Written by Ted

4 september 2014 bij 07:34

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

