tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De service van Mediamarkt (3)

with 2 comments

mediamarkt3(Vervolg van gisteren. Voor de eerdere afleveringen naar onderen scrollen; door een foutje staat op dit weblog deel 2 ónder deel 1)

Femke was de vierde dame die ik die dag te spreken kreeg bij de servicedesk van Mediamarkt/Saturn. Ik protesteerde tegen de afwijzing van mijn klacht onder verwijzing naar de eigen voorwaarden van het bedrijf. Ik legde nogmaals uit dat ik alleen Nickelodeon, Discovery en AT5 kon krijgen en geen Nederland 1 en RTL4 en toen zei Femke: ‘Had u dat dan verwacht?’

Ik was een moment met stomheid geslagen; ik begreep op slag dat dit niet makkelijk ging worden. Ik zei: ‘Aan het begin van het telefoongesprek kreeg ik een bandje te horen waarop stond dat dit gesprek kan worden opgenomen voor lesdoeleinden; ik neem aan dat dit gesprek ook wordt opgenomen. Als u een televisie koopt, doet u dat dan in de verwachting dat u alleen een paar buitenlandse zenders te zien krijgt of verwacht u de gebruikelijke zenders?’
‘Ik zou het niet weten,’ zei Femke laf, ‘ik kijk nooit televisie.’
‘Wat doet u dan op deze afdeling?’ vroeg ik.
‘Ik werk op de service-afdeling.’
Ik wilde zeggen dat ze daar óók niks van wist, maar ik slikte mijn woorden in, zei nogmaals dat ik geen genoegen nam met de afwijzing van mijn klacht en verwees naar de voorwaarden van Startklaar Thuisinstallatie.

Femke ging het nog eens navragen en kwam terug met de mededeling dat in de voorwaarden inderdaad staat dat het instellen van zenders erbij hoort, maar niet wélke zenders dat moeten zijn, en aangezien ik wel degelijk zenders ontving, zoals Nickelodeon en Discovery, was daarmee de installatie wat Mediamarkt betrof uitgevoerd. Klacht afgewezen.
Ik zei: ‘Ik neem daar geen genoegen mee. Als u mij niet naar behoren kunt helpen ga ik mij beroepen op de Wet Kopen op Afstand; als u niet binnen een week met een oplossing komt kunt u alles weer op komen halen.’
‘Nou, dat kunt u doen.’ zei Femke.

Zo ongeveer verliep ons kortaangebonden, verhitte gesprek, dat tot mislukken was gedoemd, omdat Femke daar helemaal niet zit om service te verlenen; ze had de instructie gekregen om als buffer te fungeren tussen het bedrijf en de klant. Ze was door Mediamarkt vooruitgestuurd naar de frontlinie om de vijand (de klant) op afstand te houden, en daarbij was gekozen voor de instelling: net doen of ik niks weet, niks kan en niks snap, dan druipt de klant vanzelf wel af.

Er zat voor mij niets anders op dan een einde te maken aan de oplopende frustratie door de verbinding te verbreken. Dat deed ik. Ik diende onmiddellijk een nieuwe klacht in en toog met een bijl naar de nieuwe televisie.

(Wordt vervolgd)

Written by Ted

6 september 2014 bij 07:44

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Logisch, een bijl staat er om onbekend als ornament geheel tot zijn recht te komen in de nabijheid van een tv. Het meest frivool staat/ligt hij bij een tv die stoort of bijna niets wil uitzenden.
    Mooi dus. Ik hoop dat je woning er werkelijk van opfleurt.

    Co

    6 september 2014 at 08:42

  2. Heb vreselijk gelachen, maar dat ligt aan je schrijven en niet aan Media Markt.
    Er zit een fijnafstemming voor analoge tv op je apparaat. Analoog kijken geeft geen ruis. De ruis is incompetentie. En die 70 euro moeten ze je gewoon teruggeven, met bloemen, goede wijn en een hoop kaasjes.

    Soli

    6 september 2014 at 10:49


Geef een reactie

