tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Eindelijk terug: Scott & Bailey

leave a comment »

scottBaileyWe hebben er lang op moeten wachten, maar vanavond begint bij de KRO op NPO1 om 21:25 uur de derde reeks van de Engelse politieserie Scott & Bailey. Dat zijn twee vrouwelijke detectives in Manchester, die je in hun werk bezig ziet, maar ook in hun privéleven, en soms loopt dat in elkaar over. In vorige seizoenen werden steeds twee afleveringen aan elkaar geknoopt en dat zal nu ook wel het geval zijn, want een episode duurt anderhalf uur. Puike serie met daarin iets dat ik zeer opvallend heb gevonden: ze verhoren verdachten op de manier zoals ik me voorstel dat het hóórt. Verdachten worden beschaafd benaderd en behandeld, en dat kom je in bijna geen enkele politieserie tegen.

Is het erg als je de twee eerdere series niet hebt gezien? Tja, ik weet het niet. De vrouwen hebben de nodige crises in hun levens gehad en die hebben hun sporen nagelaten, maar of je daardoor de derde reeks niet goed zou kunnen volgen, betwijfel ik. Kijken dus, en als je toch de draad kwijtraakt: pech dan. – Er bestaat overigens ook al een vierde seizoen!

Ik heb al een keer eerder over deze serie geschreven, en daarin staat iets meer achtergrondinformatie. Dat is misschien handig als je besluit om vanavond te gaan kijken.

Written by Ted

24 september 2014 bij 07:05

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

