tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Was ik zee – de dikke Eykman

leave a comment »

karel-eykman-was-ik-zeeGisteren werd in het kleinste theater van Amsterdam, het voormalige Parooltheater, thans Torpedo Theater geheten (maximaal 35 plaatsen), een nieuw soort bijbel van Karel Eykman ten doop gehouden. Nee, het is geen bijbel in de zin van de Bijbel, maar een soort persoonlijke bijbel van Karel: een keuze uit bijna een halve eeuw versjes, liedjes en gedichten staat erin, 364 bladzijden dik, met tekeningen van Sylvia Weve. Echt een boek om te hebben, maar als hebbeding had het mooier gekund. Ik ben blij dat in tijden van crisis De Harmonie dit boek heeft willen uitgeven, want het is een aanrader, maar wat dikker papier en een hardback omslag had ik op zijn plaats gevonden. Het omslag had wat spannender gemogen en wat minder ouderwets beletterd, de tekeningen konden wat meer ruimte gekregen hebben, maar ik ben blij dat het boek er is!

Me vader wil niet paardje rijen.
Hij is met mamma aan het vrijen.

Typisch Eykman.

Written by Ted

26 september 2014 bij 07:31

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

