tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Oorkonde

with 5 comments

HansChristianAndersenAwardWEBMet de post kreeg ik de oorkonde binnen die hoort bij de finalisten van de Hans Christian Andersen Award 2014. Voor de sceptici onder ons (zie vorige bijdrage op dit weblog): ik heb de oorkonde niet gekocht, maar gewoon gekregen. Hoe de jury/IBBY aan het geld komt voor de prijs, weet ik niet; er staat wel dat de Award gesponsord wordt door Nami Island Inc., een Zuid-Koreaanse onderneming of instelling waar ik nooit van heb gehoord, noch iets voor heb gedaan of van heb afgenomen. Volgens mij is het eerlijk gegaan.

PS. Ik krijg op Facebook allerlei felicitaties, wat erg fijn is, maar de oorkonde hoort bij een toekenning die een half jaar geleden bekendgemaakt is, dus het is niet nieuw. Ik wilde gewoon de oorkonde, die laat is, even laten zien. Sorry als dat tot misverstanden heeft geleid!

Written by Ted

5 november 2014 bij 07:23

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een oorkonde voor aan de muur,
    niet aan je oor, want dat is zuur,
    maakt kond van je groot schrijverschap
    en nu je ’t ziet, lijkt het geen grap
    maar prachtig werkelijk en waar
    geen sprookje voor wie sprookjes snapt
    maar zichtbaar dat je ’t hebt gelapt
    en dat lijkt mij verblijden waard
    en bovendien een perentaart. 

    Co

    5 november 2014 at 07:45

  2. Hartelijk gefeliciteerd!

    Henriette Boerendans

    5 november 2014 at 09:09

  3. Dank jullie wel!

    Ted

    5 november 2014 at 09:41

  4. Tijdens de beslommeringen van de dag, schoot me opeens te binnen dat de oorkonde wel erg laat aankwam.
    En nu lees ik het ook in je blog. Maar het versje kwam al in me op dus kon ik het ook maar beter even typen.

    De maaltijd ging voorspoedig op
    Geen kruimpje in de pan
    De buik, buikt zich weldadig rond
    Dat komt daar eenmaal van

    Een toetje wordt dan nog gezet
    Op ’t blokjestafelkleed
    Vers bereidde mosterd
    Pas op, het is nog heet.

    Schep op het is je zeer gegund
    Wat zeg je vind je ’t laat
    Daar groente, vlees verdwenen zijn
    Zodat het op niets slaat?

    Nou beter laat dan nooit vind ik
    Dus tast ruimhartig toe
    Ik zal eens zien bij ’t volgend maal
    Wat ik met ‘t goedje doe.

    Co

    5 november 2014 at 12:34


Geef een reactie

