tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

AH & Mediamarkt

with 8 comments

ah glazenIk hoorde iemand verzuchten: ‘Als we Zwarte Piet op moeten geven hebben we alleen Albert Heijn nog.’

Jaren geleden had Albert Heijn een leuke actie: je kreeg zegels en daar kon je prachtig (weliswaar loodhoudend) glaswerk mee aanschaffen. Dozen en dozen mooie glazen heb ik toen weten te bemachtigen, maar inmiddels is veel daarvan gebroken, en nu kun je opnieuw sparen voor fraaie glazen (jammer dat het andere zijn, maar ja), dus ik wilde mijn glasservies aanvullen. Maar ik ben nu al ik-weet-niet-hoe-lang aan het sparen en ik heb nog steeds mijn eerste set glazen niet! Ik moet eerst ten minste 400 euro uitgeven voor ik drie euro mag betalen voor vier glazen. O, wist ik nog maar hoe dat destijds ook alweer was. Moest je toen ook 40 zegels sparen met één zegel per tien euro boodschappen? – Ik voorzie dat ik tot het einde van de actie maar 8 glazen haal voor 800 euro.

Weten jullie nog dat ik toestanden had met mijn tv van Saturn/Mediamarkt? Ik kocht een tv met installatie erbij en die installatie kreeg ik niet. Ik klaagde en kreeg uiteindelijk een cadeaubon. Wel, die ben ik gaan besteden. Ik vond USB-sticks van 64 GB voor de aantrekkelijke prijs van 27,95. Ik kocht er drie van mijn cadeaubon, maar de kassatroel kon er niks aan doen toen de kassa 32,95 uit de gescande barcode haalde.
Ik nam daar geen genoegen mee. Ik ben door de Consumentenbond keurig netjes opgevoed en weet dat als een product aangeboden wordt voor een prijs die reëel overkomt, je dat product voor die prijs moet krijgen. – Om een voorbeeld te geven: als USB-sticks gemiddeld 30 euro kosten, is een USB-stick van 25 euro een plausibele prijs, maar een USB-stick van 25 eurocent niet.
Er moest een manager bij komen, en die stribbelde eerst tegen, maar toen ik uitlegde wat ik hierboven heb gezegd over het consumentenrecht, kreeg ik alledrie de USB-sticks voor de prijs die op één van de verpakkingen stond: 27,95. Wel pulkte hij het prijsje er driftig met zijn nagel af. Maar ik héb ze wel! Alleen glazen nog niet.

Written by Ted

19 november 2014 bij 07:12

Geplaatst in Diversen

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zeunig als ik ben opgevoed: alles aannemen wat je gratis aan hebbedingetjes krijgt bij al die kassawinkels. Dus ook al ben ik alleenstaand en drink ik zelden een glaasje (ivm medicatie) spaar ik al de glaszegels wel op. Rond half januari wil ik je met alle plezier de door mij opgespaarde zegels toesturen Ted. Maar die paar verlangde bijbetalingeurootjes door appie moet je zelf ophoesten – sorry.

    Wout

    19 november 2014 at 10:57

  2. Erg aardig, Wout! 🙂

    Ted

    19 november 2014 at 11:02

  3. hallo Ted, ik doneer ook graag de 8 (!) zegels die ik al heb weten te bemachtigen aan jou.
    Wel wil ik graag voorstellen dat je in ruil daarvoor alle boeken van Ted van Lieshout die bij mij in de kast staan signeert 😉
    Deal?

    Janne

    19 november 2014 at 11:45

  4. Ja helahola, ik ga geen 300 boeken zitten signeren voor 8 zegeltjes! 😉

    Ted

    19 november 2014 at 13:10

  5. Ook mijn gespaarde zegels mag je hebben hoor, zonder tegenprestatie.

    Angar

    19 november 2014 at 22:47

  6. Heel lief, maar het was niet mijn bedoeling om zegeltjes te scoren bij lezers van dit weblog!

    Ted

    20 november 2014 at 07:56

  7. Ik heb er al 12 – en er komen er vast nog meer voor de actie eindigt. Het was weliswaar niet de insteek van dit blog, maar zal ik ze voor je bewaren?

    booxalivedotnl

    22 november 2014 at 20:11

    • Oók erg: de Shellzegeltjes. Dat truckers hele stereosets bij elkaar vlam-in-de-pijpten en ik met mijn zuinige Peugeootje nooit verder ben gekomen dan 4 handdoeken (die ik na 40 jaar nog steeds gebruik, terwijl die stereosets vermoedelijk al op het schroot zijn beland)

      Jan

      24 november 2014 at 14:49


Geef een reactie

