tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Drie baby’s

with one comment

Mijn dromen gaan meestal over op reis zijn en de weg niet kunnen vinden. Niks bijzonders. Maar nu had ik zo’n merkwaardige droom, dat ik er iets over schrijf opdat ik hem niet vergeet. Ik was moeder geworden van een tweeling. Dat wil zeggen: ik had ze ineens. Het ene baby’tje was wit en het andere getint, en ik was de moeder. Niet de vader. Die kindjes waren net geboren en ik was er erg onwennig mee, en er was niemand om me ermee te helpen. Plotseling was ik één baby’tje kwijt. Ik verdacht een of andere vent in een bestelauto ervan dat hij het kind had gestolen en ik schreef gauw het kenteken op. Daarna ging ik verder met het witte kindje dat ik nog had. Maar toen vond ik het andere kindje terug: ik had het ergens op gelegd om een hand vrij te hebben. Vervolgens wijdde ik me totaal aan het kindje dat ik weer teruggevonden had en vergat het eerste kindje. Ik was heel moeilijk in de weer met het in te pakken in dekentjes om het warm te houden, en toen ik in het badje keek waar ik het in wilde baden, dreef daar een veel grotere baby rond. Dood, en daar schrok ik wakker van.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met het baby’tje dat een dag of vijf in een put in Australië heeft gelegen, gecombineerd met de boeken die ik aan het schrijven ben: twee tegelijkertijd en in mijn achterhoofd nog een derde boek. Maar eerder heb ik nooit gedroomd over boeken als baby’s, dus misschien klopt er niks van. – Het was trouwens wel fijn om een keer te dromen dat ik moeder was. Fijn ook dat ik me van de bevalling niks herinner! 🙂

Written by Ted

25 november 2014 bij 07:13

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. …Eindelijk iemand gevonden die net zulke idiote dromen heeft als ik! Ik denk toch echt dat het iets met een levendige fantasie te maken heeft…

    Marijke Stienstra

    25 november 2014 at 07:25


Geef een reactie

