tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Belbios niet! Pride wel!

with 2 comments

Ik wilde naar de film, Pride, in Cinecenter hier in Amsterdam, dus ik kocht alvast kaartjes, zodat ik ’s avonds niet in de rij hoefde te staan. Dat ging wel via de bioscoop, maar het betalen verliep via Belbios. Nooit van gehoord, maar ik vertrouwde erop dat het goed was. Ik betaalde en wachtte op het bevestigingsmailtje. Niks. Nou ja, er stond dat het een half uur kon duren, maar na drie uur was er nog niks. Ik probeerde te bellen, eerst de bioscoop. Die was nog niet open. Toen Belbios. Daar kreeg ik een bandje: als ik kaartjes wilde kopen kon ik drukken op 1, wilde ik weten welke films er waren dan moest ik op de 2 drukken, en dan was er nog een derde optie, en ik moest op 4 drukken als ik wilde weten hoe het werkte. Nou, dat wou ik, dus ik drukte op 4. Kreeg ik het bandje opnieuw te horen. Ik dacht: ik heb het fout gedaan, dus ik drukte nogmaals op de 4. Kreeg ik opnieuw het hele bandje te horen. Bij Belbios denken ze dat als je meer informatie wilt, je het bandje dat je net beluisterd hebt opnieuw wilt horen. Hoe achterlijk is dat? Als er iets fout gaat moet je er altijd zélf achterheen en meestal kost dat extra geld. Dat is ook zo bij Belbios, want het nummer bellen kost 70 cent per minuut. Ze-ven-tig cent! Met een maximum van 35 of 45 euro, dan ben ik vergeten. Schandalig toch? – Enfin, ik heb niks meer van ze gehoord, ook niet nadat ik een mailtje had gestuurd. Dus pas op als je kaartjes wilt kopen via Belbios: de kans bestaat dat je je geld kwijt bent zonder dat je kaartjes krijgt.

Gelukkig kon Cinecenter wel helpen. Daar zagen ze in hun systeem dat ik wel degelijk voor kaartjes had betaald, en ik werd zonder enige probleem en zónder kaartjes binnengelaten voor een heerlijke film. Pride is een feel good movie, gebaseerd op een waar gegeven: ten tijde van Thatcher besloot een stel homo’s om zich publiekelijk in te zetten voor de stakende mijnwerkers in Wales. De mijnwerkers voelden zich er zeer ongemakkelijk onder, maar voor hun vrouwen waren de poten en potten een welkome afwisseling in hun dagelijkse sleur. Hoe het verder gaat moet je maar zelf gaan zien, want de film is echt de moeite waard. Hij werd vertoond in een klein zaaltje en te horen aan de reacties om ons heen is het vooral een film voor een stel vriendinnen op pad. – Of-ie elders draait dan in Amsterdam, weet ik niet.

Written by Ted

27 november 2014 bij 07:16

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha Ted, ik heb de film al in Rotterdam gezien en ik heb genoten! hart. groet, Selma

    selmanoort

    27 november 2014 at 08:19

  2. Welkom bij de club van telefoonplukkers annex zakkenvullers. Voor je het weet ben je bankroet want ze tikken je dol voor 70 cent (of soms nog meer) per minuut.
    Dus maak van schandalig maar gerust schofterig. Helaas is het de hedendaagse wereld met dit soort zaken.En bij voorbaat mijn tip: blijf weg bij K-P-N want je bent rijp voor opname na een belletje met hun.

    Wout

    27 november 2014 at 11:56


Geef een reactie

