tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De nieuwe Arche Kinderkalender is uit!

leave a comment »

kalenderEr is weer een nieuwe poëziekalender! De Internationalen Jugendbibliothek in München heeft weer 53 gedichten uitgekozen uit de wereldliteratuur voor kinderen en in kleur geïllustreerd uitgegeven als de Arche Kinderkalender 2015. En ik val meteen met mijn neus in de boter, want het jaar opent met een gedicht van mij – met een tekening van Sieb Posthuma – vertaald in het Duits door Marianne Holberg. – Ja, alle gedichten zijn in het Duits, en dat is fijn , want de gedichten komen uit 34 landen en de oorspronkelijke gedichten staan er ook bij, in talen die ik niet kan lezen, zoals Japans, Lets en Portugees.

Volgens mij is dit de derde kalender die gemaakt is en ik raad ze aan. Het is leuk om elke week een internationaal gedicht te lezen en te zien hoe zo’n gedicht in een ander land wordt geïllustreerd.

Wil je de kalender bemachtigen, kijk dan hier. Hij kost maar 18 euro (er komen nog wel verzendkosten bij) en dat is echt een koopje voor een jaar lang poëzie en beeldende kunst. Je kunt de kalender ook krijgen door vriend te worden van de Jugendbibliothek. Kost 50 euro en je aanmelden kan hier: Verein.IJB@web.de.

Written by Ted

9 december 2014 bij 06:50

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

