tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Meer, méér, MEER!

with 4 comments

spruitenBijna vier miljoen demonstranten in Parijs, demonstraties in de rest van de wereld, speeches bij de uitreiking van de Golden Globes. Het protest is geslaagd, maar maakt al die aandacht van een wereld in shock de aanslagen in Parijs niet nóg geslaagder? Ik bedoel: ik denk niet dat geloofsfanaten nu zullen zeggen: O, het protest is zo massaal, we gaan nu stoppen met onze strijd. Het succes van de aanslag lijkt alleen te kunnen leiden naar nog meer aanslagen. Meer, méér, MEER!

Een oplossing zie ik zo gauw niet. De overheden hebben meer oog voor de groei van de economie en doen geloofsfanatici af als terroristen, waardoor het probleem niet wezenlijk wordt aangepakt. Niet meer oplossingen, maar meer gasboringen, meer aardbevingen, meer vliegverkeer, desnoods over onveilige gebieden. Meer, méér, MEER!

Ik liep me gisteren te ergeren in de Albert Heijn. Daar waren de spruitjes in de aanbieding. Een aanbieding waar ik geen gebruik van kon of wilde maken: bij aankoop van een zak spruitjes van 500 gram kon je er een tweede gratis bij krijgen. Wat moet ik als alleenstaande met 1 kilo spruitjes? Drie dagen spruitjes eten en de rest weggooien? – We moeten steeds meer aankopen en steeds meer weggooien. Meer, méér, MEER!

Written by Ted

13 januari 2015 bij 07:14

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zoals de miljoenen op straat hun hoop delen op niet nog meer aanvallen en dat de boel bij elkaar blijft, zou je natuurlijk ook de spruitjes kunnen delen. Komt daar iemand die trek heeft in een spruit dan bied je galant je tweede zak spruiten gratis aan. Draagt elkanders spruiten, zo helpen we elkaar met spruitenwaar.

    Co

    13 januari 2015 at 07:30

  2. Heb hetzelfde dilemma van tijd tot met dit soort (?) aanbiedingen Ted – mijn oplossing is om te vragen aan iemand in de buurt van het betreffende product of hij/zij wil delen (2 halen – 1 betalen en dat :2). Soms lukt het – soms niet. Maar de aanbiedingen zijn inderdaad vaak onzinnig voor alleenstaanden. En dat voor een onderneming die beweert Op De Kleintjes Te Letten. Ik wilde dit even sp(r)ui(t)en hier – bedankt.

    Wout

    13 januari 2015 at 14:01

  3. Een kilo spruiten eet ik wel in 2 dagen. 3 dagen spruiten eten vind ik ook geen probleem.

    Huib

    13 januari 2015 at 14:15

  4. Ik ben kennelijk toch niet zo duidelijk geweest als ik dacht. Het gaat over het aanbieden van steeds méér. Het is wel sympathiek hoe iedereen roept wat je allemaal met 1 kilo spruiten kunt doen, maar feit is dat de hoeveelheid voedsel die we weggooien onwaarschijnlijk groot is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die drie dagen spruiten willen eten. Na dag 2 gaat wat er over is bij het vuil.

    Ted

    13 januari 2015 at 14:31


Geef een reactie

