tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Max Velthuijs 10 jaar dood

with one comment

maxHet lijkt al langer geleden, of juist nog niet zo lang geleden, maar vandaag is Max Velthuijs precies tien jaar dood. Max was prentenboekenmaker en illustrator, en hij hield van dieren. Kikker, Eend, Varkentje: het zijn de helden van de kinderkamer, die Velthuijs voorzag van geheel eigen karakters. Over Kikker verschenen schitterende prentenboeken, waarvan er vele zijn bekroond. Max Velthuijs overleed in 2005 op 81-jarige leeftijd.

Lees meer over Max op Leesplein. Lees over de Stichting Max hier.

Written by Ted

25 januari 2015 bij 17:05

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bij ons in de winkel in de boekenkast stond gister Klein- Mannetje vindt het geluk. Ik stopte het ogenblikkelijk in mijn boodschappentas en las het thuis voor de honderd en zoveelste keer en altijd en altijd en altijd schiet mijn hoofd dan vol ideeën voor een les met een goed gesprek en veel plezier. Dat gaat blijkbaar nooit over. Tien jaar kan ik me werkelijk niet voorstellen.

    Co

    25 januari 2015 at 17:33


Geef een reactie

