tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Istanbul (5)

with 3 comments

(Vervolg van eergisteren)

Woensdagavond 6 mei

Gisteren zaten we om stipt zeven uur op het terras waar we van zeven tot elf zouden kunnen eten met de andere schrijvers en de organisatie van het festival. Maar er kwam niemand. Een forse barman bediende ons ietwat nurks, maar ontdooide toen hij in de gaten kreeg dat we van het festival waren en moederziel alleen zaten. We wilden weggaan, maar hij hield ons tegen en serveerde het eten dat alvast was klaargezet. Om kwart over negen hadden we lekker gegeten, maar zaten daar nog steeds in ons eentje, dus we zijn weggegaan.

We besloten vandaag nogmaals te gaan, omdat we Tütengül van de organisatie graag gedag wilden zeggen, maar besloten om pas na half tien te gaan, zodat we niet opnieuw urenlang in ons eentje zouden zitten.

Toen we boven kwamen herkende de man van de bediening ons meteen en begroette ons vriendelijk. – We waren nu zo ongeveer de láátsten!

Het was best gezellig, maar tegen elven wilden we toch wel weer naar het hotel. Ik groette de barman in het voorbijgaan bij het afscheid nemen en hij groette vriendelijk terug. Even later op weg naar de uitgang kwam ik hem opnieuw tegen. Ik groette nogmaals. Nu pakte hij mijn hand, drukte er een kus op en hield mijn hand vervolgens tegen zijn voorhoofd. Ik was meteen van slag of op slag verliefd en vlinderde de trap af.

Op internet zocht ik uit wat het betekent als een Turkse man zoiets doet. Het blijkt een teken van respect te zijn voor een óúdere. Verdorie, ik wil helemaal niet gezien worden als oudere! Ik ben jong, fris en niemand ziet dat ik dit jaar zestig word. Dacht ik. (In het filmpje dat Philip maakte fiets ik zogenaamd moeiteloos de heuvel op van een Turks eilandje.)

(Wordt vervolgd)

Written by Ted

10 mei 2015 bij 02:06

Geplaatst in Diversen

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bijzonder oudere gebaar ja – en hoor meer oosters hoe mooier ze haast worden. Hier krijg je een klets op je schouder…auw. PS: gelukkig is de sleepkabel niet te zien voor heuvel op….op die fiets.

    Wout

    17 mei 2015 at 09:10

  2. 🙂

    Ted

    17 mei 2015 at 09:21

  3. […] vijfde deel is per ongeluk HIER […]


Geef een reactie

