tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Gedicht ‘Mijn broer is dood’ op VTM

leave a comment »


Op de Vlaamse televisie zendt de commerciële zender VTM uit. Die is hier in Nederland niet te krijgen. Toch drong iets ervan tot mij door. Er is een serie op te zien die ‘Familie‘ heet en daarin was woensdag dit fragment te zien. Het gaat om een gedicht van mij en ik vind dat het mooi voorgelezen is. Iets minder enthousiast ben ik over de opmerking dat ze het willen veranderen. En merkwaardig vind ik het dat het gedicht zonder toestemming is gebruikt; er is ook niet voldaan aan de gebruikelijke voorwaarde dat er aan bronvermelding moet worden gedaan (uitgeverij Leopold dus). Maar al met al overheerst toch het gevoel: wat leuk dat ze een gedicht van mij onderdeel hebben gemaakt van een tv-spel!

Op de website van de VTM zijn afleveringen van de serie, na je te hebben geregistreerd, terug te zien. Aflevering 203, waaruit dit fragment komt, ook.

Written by Ted

8 juni 2015 bij 06:51

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

