tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Verkeerde voornaam op vliegticket? Pech gehad!

with 6 comments

opodoWoensdag moet ik naar Berlijn en daarna naar München voor lezingen in die steden. De trein- en vliegtickets zijn verzorgd door de Duitse uitgeverij en wat blijkt nu: er is geboekt op de naam Ted van Lieshout, terwijl in mijn pas staat dat ik Theodorus heet (Ted is mijn roepnaam, Theodorus mijn doopnaam). Groot probleem! De uitgeverij heeft getracht de naam te veranderen, en toen dat niet lukte heb ik de KLM gebeld, één van  de vervoerders, en eveneens nul op het rekest gekregen. Omdat de reis is geboekt via een reisorganisatie kan alleen die de naam veranderen, en Opodo heeft al aangegeven aan de uitgever dat zij dat niet kunnen. Een klassiek gevalletje van het-kastje-naar-de-muur. En wij zitten natuurlijk met een levensgroot probleem: ik word geacht lezingen te geven in Berlijn en München en kan daar niet verschijnen omdat mijn roepnaam op het ticket staat en niet mijn doopnaam.

Opodo und die Reise beginnt… nicht!

Iemand een suggestie?

Written by Ted

8 juni 2015 bij 19:02

Geplaatst in Diversen

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vraag bij de gemeente een noodpaspoort aan op de naam van Ted. Probleem opgelost. Succes!

    Alexandra van Steen

    8 juni 2015 at 21:54

  2. We zijn naarstig op zoek naar oplossingen!

    Ted

    8 juni 2015 at 23:12

  3. Aan de grote klok hangen. Is een ergernis van veel mensen die wel eens een vliegtuig instappen. Je hebt de eerste stap gezet.

    remyepskamp57

    9 juni 2015 at 11:56

  4. In Engeland veranderde iemand onlangs zijn naam (schijnt daar heel gemakkelijk te gaan) vanwege een soortgelijk probleem met Ryanair. Kostte hem E 160 ipv de door Ryan in rekening te brengen E 300. Alternatief is met de trein gaan: als je een beetje gunstige tijd boekt hoeft dat niet echt duur te zijn…..Duitse IC- en ICE-trein en zijn ook in de 2e klasse heel comfortabel. Sterkte en succes. H

    Han Borg

    9 juni 2015 at 11:57

  5. Eigenlijk is het simpel op te lossen. Alleen de reisorganisator ligt dwars. Dat betekent: de vluchten annuleren en direct opnieuw boeken onder de juiste naam. Waarbij je uitgever beter met vol geschut kan werken richting reisorganisator – dreigen met rechtszaken enz. helpt – om ze uit hun luie stoel te krijgen.

    Overigens verwacht ik eigenlijk geen problemen omdat je binnen Schengen-Gebied blijft, maar dat is een risico wat je zelf moet afwegen.

    Marko Jablan

    10 juni 2015 at 10:44

  6. Gewoon wat naamletters wegkrassen in je huidige pas??? De zotheid ten top in deze wereld trouwens.

    Wout

    10 juni 2015 at 20:31


Geef een reactie

