tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Ziggo, the continuing drama

with 6 comments

Schermafbeelding 2015-07-20 om 22.35.06Het is weer zo ver: internet is uitgevallen. De vorige keer dat het gebeurde vroeg men zich af hoe ik dan online kon zijn. Wel, mijn mobiele telefoon is níét van Ziggo, dus die doet het wél en daar zit internet op. Bovendien is een buurman zo aardig om mij zo nu en dan op zijn wifi te laten, zodat ik in ieder geval door kan werken. Maar ik moet eigenlijk grote bestanden versturen, en dat gaat nu niet, en het ziet er ook niet naar uit dat het binnenkort zal gebeuren, want volgens Ziggo is er geen probleem. Ze kunnen in hun computer zien dat bij mij alles werkt, en als het ondanks alles níét werkt, dan moet dat wel míjn schuld zijn. Het is dat ze altijd aardig zijn, anders sprong ik uit mijn vel.

Gelukkig doet mijn telefoon het nog wel, dus ik kan gratis naar Ziggo bellen. Vandaag hebben twee medewerkers best wel lang geprobeerd om me te helpen, maar het had geen resultaat. Het lukte uiteindelijk om één van mijn twee computers (ik heb er twee bij wijze van back-up-systeem) even online te krijgen op een tweede netwerk dat ik blijk te hebben. Ziggo concludeerde dat er verbinding tot stand kwam en dat het dus werkte, en daar kon ik het mee doen. Maar het houdt geen stand. De verbinding valt steeds weg en via een kabel zou het eigenlijk allemaal moeten werken, maar dat doet het niet. Er is iets kapot, maar niemand weet wat.

Written by Ted

29 juli 2015 bij 20:24

Geplaatst in Diversen

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heb je misschien twee macs en zo ja, heb je die net naar yosemite geüpgraded? Heb sinds ik dat heb gedaan ook amper internet meer!

    luwe

    29 juli 2015 at 21:55

  2. Het zijn inderdaad macs, maar ik heb yosemite niet gedownload, dus daar kan het niet aan liggen.

    Ted

    29 juli 2015 at 22:13

  3. Kijk niet verbaasd op als plotseling alles tot in de perfectie werkt – komt ook wel voor dus is er hoop Ted.

    Wout

    30 juli 2015 at 13:49

  4. Hoop is er altijd, Wout, maar ik verwacht weinig goeds. Het is de Horizon Box die wel een signaal ontvangt, maar het niet of niet goed genoeg doorgeeft. Ziggo zegt: ‘Wij zien in ons systeem dat het signaal goed binnenkomt, en hoe het eruit komt is verder onze zaak niet.’ – Dat is wel precies het probleem: er gaat wel signaal de box in, maar het signaal komt er aan de andere kant niet uit.

    Ted

    30 juli 2015 at 13:58

    • In feite komt het hier op neer (een kameraad van mij is computer en software fanaat en ik heb je probleem even aan hem voorgelegd): ze (providers) komen er zelf gewoon niet helemaal uit. Bij L. valt ook een keer of 10 per dag de verbinding weg. En R. en W. hebben zelfs hun ziggo abonnement hier voor opgezegd en werken nu met vodafoon. Maar ja… Vodafoon of Ziggo of KPN… uiteindelijk is internet in z’n geheel zo gammel als de pest. PS: ik heb zelf dagelijks een 10 a 20-tal korte onderbrekinkjes en dat kan Ziggo ook niet vinden. Maar gestoord raak je er wel van Ted. Medicijn: mee leren leven.

      Wout

      30 juli 2015 at 16:41

  5. Ze sturen een nieuwe Horizon Box op. En een monteur erachteraan.

    Ted

    30 juli 2015 at 16:44


Geef een reactie

