tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Ziggo, the continuing drama (vervolg)

with 5 comments

Volgens Ziggo ligt het aan de computer dat ik geen internet heb en volgens mij aan het apparaat dat Ziggo bij internet heeft geleverd, maar het ziet er naar uit dat het probleem elders ligt. Want de laatste dagen is het eerste wat ik doe als ik ’s ochtends opsta het apparaat van Ziggo opnieuw opstarten, en dan heb ik meteen internet. Het ligt dus niet aan het apparaat en ook niet aan mijn computer, maar aan het signaal dat wegvalt als het wat later op de ochtend wordt. Vermoedelijk staat er ergens tussen het centrale afgeefpunt van Ziggo in de straat en mijn aansluiting een soort van stoorzender, die heel vroeg in de ochtend nog niet aanstaat. Volgens een computerexpert die ik heb geraadpleegd, moet – in mijn eigen woorden – in het kastje buiten míjn aansluiting op een sterker punt worden gezet, zodat het signaal dat voor mij bestemd is niet wordt verstoord.

Volgende week komt er een monteur langs, en tot die tijd moet ik mijn werk dus heel vroeg in de ochtend doen, want dan kan ik werk versturen. – Raar eigenlijk: als ik vroeger een boek maakte of illustraties, dan ging ik het werk met de tram of op de fiets naar de uitgever brengen. Nu gaat alles digitaal en stuur ik het via internet. Het is zelfs zo dat er geen origineel werk meer bestaat: ik maak nagenoeg al mijn werk – ook tekeningen – op de computer, dus er zíjn geen tekeningen meer die ik naar de uitgeverij kan brengen. Maar als de computer of het internet uitvalt is er ineens: niets.

Written by Ted

31 juli 2015 bij 08:06

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit is bij ons precies hetzelfde geweest, ligt inderdaad aan de kast in de straat, maar ze zullen dat eerst heel hard ontkennen, want dan moet er iemand naar toe en dat kost geld. Er zullen dus waarschijnlijk meer mensen in jouw straat zijn met Ziggo die hetzelfde probleem hebben.

    sjoerd

    31 juli 2015 at 08:31

  2. Een week of vier heeft een monteur al uren in de straat gewerkt, maar mogelijk kreeg hij het werk toen toch niet helemaal af.

    Ted

    31 juli 2015 at 08:45

  3. Ja hoor, naarmate er meer internetverkeer op gang komt, valt die van mij uit.

    Ted

    31 juli 2015 at 10:37

  4. Beste Ted, mag ik weten welke mobiele provider je hebt? Als je klant bent bij het bedrijf waar ik werk, zorg ik voor een grotere gratis databundel zodat je je mobiele telefoon als hotspot kunt gebruiken en zo de hele dag internet kunt afnemen.

    Djeekop de Dichter

    8 augustus 2015 at 11:12

  5. Klinkt interessant, Djeekop! Mijn mobiele provider is T-mobile. Nooit problemen mee.
    Eh, ik heb inderdaad wel eens gehoord dat je je mobiel kunt gebruiken als hotspot. Maar ik heb alleen de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt.
    Gelukkig mag ik op de buurman zijn wifi, maar daar probeer ik zuinig mee om te gaan.

    Ted

    8 augustus 2015 at 11:39


Geef een reactie

