tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Texel

with one comment

IMG_1565Nee, de problemen met internet zijn nog steeds niet opgelost, maar Ziggo heeft een nieuw apparaat gestuurd en hopelijk gaat dat verbetering brengen. Gelukkig heb ik zo nu en dan internet, zoals nu.

Ondertussen ben ik een paar dagen naar Texel geweest, een eiland waar ik de laatste jaren met veel plezier regelmatig kom. Prachtig weer, prettig strand, zwemmen in zee, wandelen door de duinen en fijn onderdak bij vrienden. Een zeker hoogtepunt was de trip terug naar Den Helder.

We wilden de laatste veerboot nemen en die ging om 9 uur. We dachten op tijd te zijn toen we om tien over half negen bij de haven aankwamen, maar het stond er al helemaal vol met wachtende mensen. Echter, de vriend met wie ik was heeft een speciale kaart die hem voorrang geeft. Zodoende konden wij alle andere auto’s passeren en in een speciale rij gaan staan die ons het recht gaf om als eerste de veerboot op te gaan en bij aankomst in Den Helder weer te verlaten. Dat was ontzettend fijn, want je had de ontstemde gezichten moeten zien van al die mensen die zich afvroegen hoe het kon dat wij zo maar door konden rijden terwijl zij achter in de rij moesten wachten. Heeeeerlijk! šŸ™‚

Wij reden als eerste de boot op en konden dus ook als eerste een plekje uitzoeken op het dek, alwaar men elkaar verdringt om de beste plaatsen te bemachtigen. Hier zien jullie mij de beste plekken bezet houden voor onszelf. šŸ˜‰

Written by Ted

4 augustus 2015 bij 18:52

Geplaatst in Diversen

EĆ©n reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bofkont – ik kwam er ook graag in mijn jeugd – vooral aan de huisjes in de sluftervallei mooie herinneringen. En aan de kleine familie pensionnetjes in de jaren 60 in de Koog waar ik korte (paas)vakanties doorbracht. Nu droom ik er maar van want of ik er ooit nog kom….

    Wout

    5 augustus 2015 at 11:28


Geef een reactie

