tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Ziggo: slot?

with 5 comments

Schermafbeelding 2015-07-20 om 22.35.06Afgelopen dinsdag kwam een monteur van Ziggo de straat openbreken. Ik zag onmiddellijk dat het veel te zwaar en te gecompliceerd werk was voor een monteur in zijn eentje, dus toen hij er de brui aan gaf, begreep ik dat onmiddellijk. Daar zit meteen ook een pijnpunt bij bedrijven als Ziggo: ze willen bezuinigen en  sturen nog maar één monteur naar gecompliceerde klussen als er twéé nodig zijn voor onderling overleg, waardoor zo’n meestal jonge monteur aan zijn lot overgeleverd is.

Hij kwam gisteren terug met een maat. Ze braken echter de straat niet opnieuw op. Er zouden zich in mijn bekabeling drie breuken bevinden, maar ze besloten alles toch nog eens door te meten, en daarbij werden die drie breuken niet bevestigd. Na een poosje waren ze erachter: een eerdere monteur heeft in een kastje buiten in de straat een draad aangesloten aan een verkeerd contactje, waardoor ik wel signaal binnenkreeg (voldoende om tv te kunnen kijken), maar geen signaal terug (nodig om te kunnen bellen en internetten). Ze waren ingenomen met het vinden van het probleem, sloten een nieuwe Horizonbox (een kastje dat fungeert als zenuwcentrum) aan en gingen weg toen alles leek te werken.

Maar na een paar minuten werkte alles alweer niet meer. Ik belde natuurlijk opnieuw naar Ziggo: de nieuwe box was geleverd op een eco-stand, waardoor hij na vijf minuten in diepe slaap valt, en dat hadden de monteurs er niet afgehaald. Beetje suf, maar het probleem was snel verholpen, dus ik was allang blij.

Maar het beeld bleef schokkerig en het internet deed het nog steeds niet naar behoren. Dat liet ik weten aan Ziggowebcare, een twitterdienst van Ziggo, en een medewerker van die dienst – Serkan – heeft mij vervolgens gebeld en meer dan anderhalf uur met engelengeduld geprobeerd om me te helpen bij het herstellen van de internetverbinding en de andere problemen. Het zag er hopeloos uit en hij was op een bepaald moment ook ten einde raad, maar door door te zetten lukte het hem toch om alles aan de praat te krijgen. Geweldig!

En toen alles werkte, stelde hij uit zichzelf voor dat ik compensatie moest krijgen voor het feit dat ik al drie maanden problemen heb.

Raar: ik zou woedend moeten zijn op Ziggo omdat ze me drie maanden aan het lijntje hebben gehouden met een verkeerd aangesloten snoertje, maar ik ben het niet omdat ze mensen bij hun helpdesk hebben werken die ontzettend hun best doen om service te verlenen.

 

Written by Ted

14 augustus 2015 bij 07:26

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doorlopen ogen, versnelde hartslag,
    knokkels wit van woest en nijd
    ‘k zou dat alles moeten hebben,
    maar ik ben geheel bevrijd
    ontsnapt aan al de bozigheid.

    Bij de helpdesk zitten jongens,
    strijk zacht de violen aan,
    die aan engelen gelijk zijn
    met mij dapper modderen gaan.
    Wil nu op de pauken slaan.

    Bloeddruk, hartslag, klieren, darmen,
    ze zijn intact als internet.
    Dankzij de helpdeskjongen,
    hij heeft mij van doem gered,
    antwoord op mijn schietgebed

    Co

    14 augustus 2015 at 09:09

  2. 🙂

    Ted

    14 augustus 2015 at 09:41

  3. Gebreken komen met de jaren – wijsheid komt ook met de jaren. Fijn dat alles weer werkt Ted – dank ook aan Ziggo……….

    Wout

    14 augustus 2015 at 13:21

  4. Nou ja, dank aan Ziggo is misschien wat te veel van het goede. Ze hadden de fout natuurlijk niet moeten maken en hem in ieder geval veel spoediger moeten herstellen. In plaats daarvan bleven ze wel suggereren dat het probleem bij mij lag.

    Ted

    14 augustus 2015 at 14:20

  5. Vandaar ook mijn ……………… achter de naam Ziggo Ted.

    Wout

    14 augustus 2015 at 19:32


Geef een reactie

