tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Boer Boris voorschreeuwen

leave a comment »

zeeland okt15De Drvkkerij in Middelburg is een behoorlijk grote boekhandel, maar toch was er gisteren geen plaats voor mij. Er waren zo ontzettend veel kinderen met ouders en grootouders, dat ik alleen nog op mijn knieën op de grond kon signeren. Geen foto’s, geen foto’s! riep ik nog, want achter aan mij vast stond omhooggestoken een kont die je gerust een evenement kunt noemen. Gelukkig was de fotografe discreet en hield het gevaarte buitenbeeld.

Er waren ook andere schrijvers in de boekhandel en mij hadden ze een beetje in het midden van de winkel neergezet. Dat was geen goed idee. Al gauw stonden er honderdvijftig mensen om me heen, terwijl het winkelend bezoek gewoon doorsnuffelde. Ik moest schreeuwen om verstaanbaar te zijn, dus er werd een microfoon bij gehaald, maar daar hadden de andere schrijvers last van, dus ik moest iets doen wat ik nooit eerder heb gedaan: toehoorders wegsturen!

Gelukkig was ik er twee uur lang, dus het publiek kon een beetje doorstromen. Ik heb flink veel & heel hard voorgelezen; eigenlijk had ik ook voor oudere kinderen zullen voorlezen (boven de zes jaar), maar er waren zo veel kleintjes, dat ik me tot Boer Boris moest beperken. Op één piepkleine reprimande na van een moeder met een kind van 2 en een kind van 6, werd het wel op prijs gesteld. Ik ging in ieder geval met een gevoel van voldoening en een rauwe strot naar huis. Ik hoop dat ik vandaag nog voldoende stem heb voor de rest van de Kinderboekenweek, maar pas aanstaande zaterdag is er weer iets dat toegankelijk is voor iedereen. Dan treden Philip en ik weer samen op. In boekhandel Boek & Koek in Maarn om 15:00 uur. Dat is dan ook meteen de laatste kans deze Kinderboekenweek.

Written by Ted

12 oktober 2015 bij 07:18

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

