tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Zegels voor messen

with 9 comments

bestekAlbert Heijn heeft een nieuwe actie waar je voor kunt sparen: bestek. Bij elke tien euro aan boodschappen en bij sommige aanbiedingen krijg je een zegel en als je er vijftig hebt kun je bestek kopen met bijbetaling van ergens tussen de 3 en 10 euro. Nu heeft iemand uitgerekend dat als je een compleet bestek wilt sparen voor acht personen, je 11.000 euro aan boodschappen moet uitgeven en ook nog in een rap tempo, want over negentien weken stopt de actie alweer en zit je met een halve cassette! En dan moet je wel bereid zijn om meer dan 500 euro aan boodschappen per week uit te geven.

Die acties van AH zijn eigenlijk te dol. Bij de glazenactie bleek dat het om matig, vederlicht kristal ging en dit bestek is van hetzelfde merk, Vivo, dus dat belooft niet per se veel goeds. Maar ik vind het gewoon leuk om voor dit soort dingen te sparen, dus ik ben weer enthousiast begonnen en ik ga voor de koksmessenset, of als ik zo ver niet kom, voor het hakmes alleen. – Het kan me helemaal niet zo veel schelen dat dat mes 50 zegels plus een euro of vijf extra kost, want ik ben niet zo geneigd om meer boodschappen in huis te halen dan ik nodig heb, dus ik geef niet méér geld uit dan anders. Wat ik wel doe is kijken welke caissières zeiksters zijn en zuinig zijn met zegels (of zelfs te weinig zegels geven door alleen naar het eindbedrag te kijken) tegenover de royalere caissières. Het is niet zo dat ik de krenterige ga afsnauwen (al sluit ik het niet uit), maar ik ga wel extra aardig doen tegen de gullere caissières.

Written by Ted

15 oktober 2015 bij 07:04

Geplaatst in Diversen

9 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jaaaa, dat doe ik ook!
    En dat er dan ten minste één caissière is, die onthoudt dat ik voor de leuk voor dat hakmes spaar!
    Als ik verder kom dan dat hakmes, wil jij dan mijn extra zegeltjes?

    beatrijs

    15 oktober 2015 at 07:51

  2. Ja hoor, ik houd me aanbevolen!

    Ted

    15 oktober 2015 at 08:23

  3. Ik sta in de rij en roep dan zoals die dikke in de Efteling: overbodige zegels hier – dank U wel. Wil je die van mij ook Ted? Ik ben niet zo’n hakkerd.

    Wout

    15 oktober 2015 at 09:13

  4. Graag, Wout!

    Ted

    15 oktober 2015 at 10:17

  5. Ik heb die koksmessen ook (vorig jaar had de C1000 zo’n actie) en ik ben er doodsbenauwd voor. Ze zijn zo scherp dat je je al snijdt als je er naar kijkt.

    Corien Oranje

    15 oktober 2015 at 15:05

  6. O, dan is zo’n set wel handig voor het geval recensenten het wagen om mijn boeken neer te sabelen.

    Ted

    15 oktober 2015 at 15:09


Geef een reactie

