tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Stuk weggehaald

with 10 comments

Hier stond een stukje over hoe opgetogen ik was over het winnen van Holland’s Next Top Model door Loiza, die geboren is in het lichaam van een jongetje. Het stuk werd discriminerend gevonden door een lotgenoot, omdat ik het woord “ombouwen” had gebruikt, compleet met aanhalingstekens.

De discussie die vervolgens werd aangegaan, kwam erop neer dat het beter is om geen aandacht aan het onderwerp te besteden, omdat die als kwetsend kan worden ervaren. Daarom heb ik het stuk weggehaald.

Written by Ted

27 oktober 2015 bij 15:21

Geplaatst in Diversen

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. jammer, vond het juist mooi verwoord en goed dat het onderwerp eens op een normale manier aan de orde kwam. Eeuwig zonde dat je je door de ‘politiek-correcte-maffia’ hebt laten beïnvloeden. Maar ja, ik weet natuurlijk wat er allemaal in jouw mailbox binnenkomt.

    Muis

    27 oktober 2015 at 15:43

  2. Weet jij wat er in mijn mailbox komt? Bedoel je dat je het níét weet?

    Ted

    27 oktober 2015 at 15:56

  3. Hele lange tenen dan maar later VERbouwen? Ik vind het altijd weer boeiend als moeilijke onderwerpen bespreekbaar worden gemaakt. Dan mag je in mijn ogen best wat aan woorden gebruiken om mensen er beter over te kunnen laten praten. Vast mijn excuses mocht ik iemand gekwetst hebben met deze reactie.

    Wout

    27 oktober 2015 at 16:19

  4. Ik had al het nodige aangepast omdat mijn stuk niet kwetsend bedoeld was. Maar een mevrouw bleef erover doorgaan. Er stond nog: ‘En dan vindt er geen “ombouwing” meer plaats, maar een “transitie”.’ Deze mevrouw was hierdoor zo gekwetst, dat ze op haar eigen weblog aangaf dat ik, door het woord te gebruiken, discrimineerde. Ze haalde er zelfs het woord “nikker” bij. Voor mij was dat reden om de stekker eruit te trekken.

    Ted

    27 oktober 2015 at 16:32

  5. Ik zit hier met een zaklamp.

    Ted

    27 oktober 2015 at 20:06


Geef een reactie

