tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Zonnepanelen (3/6)

with 4 comments

zonne3(Vervolg; dit is deel 3 van een serie van 6)

Ik beëindigde het telefoongesprek en holde naar mijn computer om de Consumentenbond, waar ik lid van ben, te raadplegen. Ik legde het geval via een online formulier voor aan de juridische afdeling en formuleerde mijn vragen aldus:

  1. Ik heb nergens zien staan dat ik moest betalen. Ben ik toch verplicht om die 250 euro te betalen?
  2. Heb ik door in te stemmen met een van de voorstellen van de ambtenaar “stilzwijgend” geaccepteerd dat er kosten zijn verbonden aan de aanvraag?

Ik kreeg per ommegaande bericht: het ging hier om een overheidsinstelling en daar kon de Consumentenbond niets tegen uitrichten. De Consumentenbond verwees me naar het Juridisch Loket en daar heb ik dezelfde vragen voorgelegd. Ook daar kreeg ik vlot antwoord. Zinnig antwoord ook, maar geen uitsluitsel over wat ik nu precies moest doen. Of beter gezegd: het Juridisch Loket gaf me niet ondubbelzinnig gelijk! Ze adviseerden me om in beroep te gaan door een brief te sturen waarin ik bezwaar maakte, en dat heb ik gedaan.

Vervolgens belde de man van de gemeente mij opnieuw en sloeg daarbij wederom een toon aan die je misschien verwacht van een docent die een leerling erop betrapt dat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan, maar niet van iemand die werkzaam is bij de gemeente. Ik heb toen meteen gezegd dat ik het onaangenaam vond om door hem gebeld te worden, dat ik hem de eerste keer nogal intimiderend had gevonden, en dat ik het contact liever schriftelijk wilde houden. Hij schrok wel, bond in, en inderdaad kreeg ik wat hij door de telefoon had willen zeggen vervolgens per brief – precies hetzelfde wat hij eerder had gezegd: de procedure was al in gang gezet doordat ik een aanvraagformulier had ingevuld en daar was verder niets meer aan te doen.

(Wordt vervolgd)

Written by Ted

11 november 2015 bij 07:04

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jee, wat een cliffhanger. Het wordt wel spannend hoor. Maar wat een vervelende situatie.

    Renske

    11 november 2015 at 09:37

  2. Niet waar!?! Ongelooflijk, deze reactie.
    En toen, en toen?! Kan niet wachten tot morgen…

    clara hillen

    11 november 2015 at 10:16

  3. En zo ben je haast van zelf een dossier geworden. Al een lege ordner opgezocht?

    Wout

    11 november 2015 at 11:00

  4. Het is maar zes afleveringen, hoor! 🙂

    Ted

    11 november 2015 at 11:38


Geef een reactie

