tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Zonnepanelen (6/6)

with 2 comments

zonne6(Vervolg; dit is het slot van een serie van 6)

En toen kreeg ik een brief van de meneer van de gemeente: ‘Naar aanleiding van (…) uw verzoek om de aanvraag niet verder in behandeling te nemen, deel ik u mede dat uw verzoek wordt ingewilligd: uw aanvraag wordt hierbij ingetrokken. Hiervoor worden geen leges in rekening gebracht.’

Omdat ik niks meer gehoord had van de Gemeentelijke Ombudsman, vroeg ik in een mail of ik het besluit te danken had door bemiddeling van de Ombudsman. Dat bleek inderdaad het geval. Dus ik blij. – Maar ook ontstemd. Want er stond nog meer in de brief van de ambtenaar: ‘Daarbij informeer ik u aansluitend dat de kans van slagen voor deze aanvraag zeer gering is. Hierbij verwijs ik naar naar de website van Monumenten en Archeologie. Hierop is een kaart zonnepanelen te vinden waarbij is aangegeven welke panden geschikt zijn qua historische waarde, voor zonnepanelen. Uw gebouw valt niet in deze categorie.’

Nou zeg! De ambtenaar wist dus van het bestaan van een kaart waarop staat aangegeven dat mijn huis níét in aanmerking komt voor zonnepanelen, en in plaats van dat gewoon te zeggen in het telefoongesprek van begin september, vroeg hij volstrekt overbodige plannen en tekeningen om mij ten minste 250 euro in rekening te kunnen brengen.

Energie besparen is een goed idee, maar in dit geval kóstte het veel energie – en zónne-energie was het zeker niet!

Written by Ted

14 november 2015 bij 07:18

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ach als je er maar warm van loopt.

    Co

    14 november 2015 at 08:36

  2. Toch een happy end – ik word er warm van.

    Wout

    14 november 2015 at 11:03


Geef een reactie

