tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Géén mes!

with one comment

messenMet mijn volle spaarkaart ging ik naar de Albert Heijn om een groot hakmes te kopen. Ik liep in de winkel rond en zocht naar het schap waar die messen te verkrijgen zijn, maar vond het niet. Het bleek verhuisd te zijn naar de informatiebalie. Daar aangekomen bleken ze het mes niet te hebben en al hadden ze het wel gehad, dan had ik het niet zelf kunnen uitkiezen, want de messen bevinden zich áchter de balie.

Ik had meteen de pest in, want ik was juist naar deze AH gegaan omdat het de grootste in de buurt is en ik verwachtte dat ze het hele assortiment in voorraad zouden hebben. Niet dus. – Enfin, dat ze het mes niet hadden was niet de reden dat ik er de pest in had, maar de houding van AH. Er kunnen twee redenen zijn waarom ze de messen verplaatst hebben:

  1. Klanten van AH zijn dieven en messentrekkers, dus de messen moeten buiten bereik blijven.
  2. Als zo’n mes bij de reguliere kassa wordt afgerekend komt-ie bij de rest van de boodschappen te staan en telt-ie dus mee voor het aantal zegels dat je krijgt. Voorbeeld: je hebt een blikje tomatenpuree van 23 cent gekocht en verder niks. Dan krijg je geen zegel. Maar met het mes van 9,99 erbij krijg je wel een zegel, want dan heb je meer dan een tientje uitgegeven. Om te voorkomen dat klanten een extra zegel bemachtigen door een mes te kopen, moet je het mes nu apart afrekenen bij de klantenbalie. Daar kost het 9,99 en dat is net onder een tientje, dus je krijgt géén zegel.

Written by Ted

25 november 2015 bij 07:16

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. 3. Er zijn mensen die niet klant zijn van de AH, maar wel graag eens een mes trekken om de reguliere klant te belagen.
    4. De messen komen beter uit bij de informatiebalie.

    Co

    25 november 2015 at 08:15


Geef een reactie

