tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Wie geschoren wordt moet stilzitten

with 2 comments

Jan_Slagter_bij_het_Correspondents’_Dinner_(Foto_ANP)Ik ben niet hilarisch over The Correspondents’ Dinner – dat van mij gerust Het Correspondentendiner had mogen heten. Een paar grapjes vond ik wel aardig, maar goed was het niet. En dat hóéfde ook niet, want Mark Rutte is geen professionele grappenmaker. Des te opvallender dat de opkomst massaal was; het zag er een beetje potsierlijk uit, al die opgedirkte lieden aan dure tafels – ik meen dat zij voor die tafels moesten betalen en dat dat geld ten goede komt aan een goed doel, maar zeker weten doe ik dat niet.

Eén grap snapte ik maar amper. Rutte had het over de dochter van Jan Marijnissen die mediatraining kreeg bij omroep Max. Aan het zure, maar opvallend jeugdig geworden gezicht van Jan Slagter (foto: ANP) was te zien dat hij de grap niet leuk vond en daaruit maakte ik op dat hij een relatie heeft met die jongedame. Dat was me totaal ontgaan. Vanochtend gaf Slagter aan dat hij het een privé-aangelegenheid vond en daarmee gaf hij de relatie min of meer toe. Dat maakte de grap achteraf een stuk pikanter. Het maakte ook duidelijk dat wie geschoren zit stil moet zitten.

Written by Ted

11 februari 2016 bij 13:38

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. noemen wij correspondenten niet gewoon verslaggevers?

    Hanneke

    11 februari 2016 at 17:05

  2. Ik vond het een leuk initiatief. Niets mis mee. Goede grappen. Rutte is geen professionel cabaretier. Maar zoiets kan groeien. Een vleugje lichtheid in de politieke zwaarte. Ik ben er blij mee.

    Hermine van Helden

    11 februari 2016 at 21:30


Geef een reactie

