tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Interview met Dolf Verroen

leave a comment »

Dolf met engelEline Rottier maakte, zoals we inmiddels van haar gewend zijn, weer een fantastisch, zorgvuldig en onthaast interview voor Boekwijzer. Ditmaal met Dolf Verroen. Dolf is er openhartig in:

‘De band met mijn vader is nooit goed geweest. Dat kan ik het best verbeelden aan de hand van zijn overlijden. Ik ging bij hem langs en zag dat hij zou sterven. Ik geloof dat je dat ziet bij de mensen van wie je houdt. De dokter dacht dat het meeviel, maar ik wist het zeker. Ik heb mijn broer gebeld en mijn vader vastgehouden tot hij er was. Toen mijn broer binnenkwam veerde mijn vader op, hij stootte me bijna van zich af, omhelsde mijn broer en ging dood. En weet je, ik was er trots op. Het was voor het eerst dat hij eerlijk was. Ik heb daar geen verdriet over gehad.’

Het is een verdienste van Eline dat je in haar interviews dingen leest die je nog nergens anders las.

 

Written by Ted

12 maart 2016 bij 19:08

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

