tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Bogotá (6)

with 3 comments

IMG_4251.jpgDe eerste dagen oogde de hal rommelig, met werklui overal en rondslingerend vuil. Maar vlak voor de opening was alles in orde en zag het paviljoen er vlekkeloos uit. Ik wist dat er in de poëziehoek een gedicht van mij te beluisteren viel, maar was erg verrast toen ik zag dat het gedicht – ‘Een rivier dankt haar naam‘ – was verwerkt in een soort kast met luikjes. Als je die luikjes omdraaide, kwam mijn gedicht in Spaanse vertaling te voorschijn!

Er is in het hotel WiFi, maar ik kreeg die niet aan de praat, hoewel toch goed aan mij was uitgelegd dat ik mijn doopnaam in moest vullen, mijn achternaam en mijn kamernummer. Ik moest terug naar de balie om te vragen me te helpen. Toen bleek dat ze mijn voor- en achternaam zo gespeld hadden: Teodorus Van. Móói! Als ik dat dertig jaar geleden had bedacht, was het misschien wel mijn auteursnaam geworden. Helaas heet ik naar mezelf.IMG_4259.JPG

IMG_4260.JPG

IMG_4305.JPG

 

Written by Ted

28 april 2016 bij 07:20

Geplaatst in Diversen

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fantastisch zo’n draaibaar gedicht. Ik stelde het direct voor aan iemand hier in de buurt die een soort van schutting aan het maken is. Ik denk niet dat ie er iets mee doet, maar proberen kan altijd.
    Mooi toch om onder het hond uitlaten even een wisselbaar vers te lezen.

    Co

    28 april 2016 at 10:49

  2. Het hele paviljoen is opgebouwd uit een soort kratjes van deels beschilderd hout. Deze wand past er naadloos in.

    Ted

    28 april 2016 at 11:43

  3. Door de dag heen wordt het steeds mooier zo’n wand. Moet ook kunnen als je een huis bouwt, lijkt me.
    Ik vind het bewegen ook zo lekker bij het gedicht passen.

    Co

    28 april 2016 at 15:00


Geef een reactie

