tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Bogotá (7)

leave a comment »

IMG_4350.jpgDonderdag 21 april.

Het slapen wil nog steeds niet goed lukken. Philip en ik hebben er allebei last van, dus het ligt waarschijnlijk niet aan ons. Toch zijn we overdag niet uitzonderlijk moe, dus we redden het wel.

Vandaag had Philip tot de avond vrij, dus hij ging eerst met mij mee naar de beurs, waar ik een workshop visuele poëzie had, en daarna ging hij de stad in. Ik werkte ’s ochtends met kinderen en in de middag met jongeren van een van de vele universiteiten in Bogotá. Ik maakte me een beetje zenuwachtig over het middagprogramma, want ik moest twee uur vullen over het onderwerp hoe kinderen in aanraking te brengen met kunst. Maar toen ik aankwam in het gebouw, bleek het heel anders. We zaten niet in een collegezaal maar in een klein zaaltje met kerstverlichting op de vloer en doekjes waar de studenten – bijna allemaal meisjes van de faculteit medicijnen – op zaten. Er was een moderator en een andere schrijver van kinderboeken aanwezig, de Colombiaan Ivar Da Coll. Ik hoefde dus niet in mijn eentje twee uur vol te maken, maar kon vragen beantwoorden en gewoon wat vertellen over mezelf. Na afloop wilden alle meisjes met me op de foto, en dat was in de ochtend ook al zo geweest, maar toen waren er ook jongens die graag met me gefotografeerd wilden worden. Een van hen, Michael (links op de foto), oefende zeker tien minuten op de vraag die hij wilde stellen, want zijn Engels was niet best, maar uiteindelijk kwam het eruit: ‘Can I take a picture with you?’ Ik ging met hem en een andere jongen op de foto en hij wilde dat we alle drie onze duim opstaken, want dat had hij me een paar keer zien doen om aan te duiden dat ik een beeldgedicht van een kind mooi vond; ik kon toch moeilijk de hele tijd hetzelfde blijven zeggen: muy bien, muy bien! – Verder reikt mijn Spaans niet. De enige zin die ik in het Spaans kan zeggen is: vamos a la playa.

Written by Ted

29 april 2016 bij 08:33

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

