tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Bogotá (8)

leave a comment »

IMG_4364.jpgVrijdag 22 april 2016.

’s Avonds moest Philip een workshop geven in Villa Tinto, een cultureel centrum elders in de stad. Ik ging met hem mee en zag een zelfverzekerde en ontspannen Philip vertellen over zijn boeken en ambacht aan meer dan veertig illustratoren en geïnteresseerden. Hij tekende erbij op een geïmproviseerd systeem: ze hadden een rol papier over een schot gehangen, waardoor Philip na elke tekening het papier naar onderen kon trekken om op een schoon stuk verder te werken, waardoor er tussen de twee rijen publiek een loper van betekend papier ontstond. Erg attractief!
Ik geloof dat Philip dit optreden heeft ervaren als het hoogtepunt van onze optredens, en dat verbaast me niks. Hij spreekt een lekker bekkie Spaans, is erg onderhoudend en zijn tekenvaardigheid imponeert het publiek.

Vandaag hadden we de dag vrij. Met straatkunstenares Rienke Enghard gingen we de stad in om wat werk van haar en haar collega’s te bekijken op een rangeerterrein bij het verlaten station. Philip en ik werden overgehaald om ook een tag achter te laten op de muren daar, en we vonden het wel kicken om dat te doen. Ik zou zoiets uit mezelf nooit doen, want ik tref wel eens een tag aan op de gevel van mijn huis en begrijp niet waarom mensen dat doen.

IMG_4387.jpg IMG_4385.jpg

Daarna gingen we de oude stad in en bezochten het overweldigende goudmuseum, boordevol oude sierraden en voorwerpen van edelmetaal en keramiek. Vervolgens hebben we een poosje door la Candelaria gelopen, het oude centrum, maar we zijn niet enthousiast over het gebied. Er zijn aardige pleinen, maar de architectuur is vrijwel nergens boeiend, de oude gebouwen zijn vies en verwaarloosd, en de winkels nodigen niet uit tot bezoek. We gingen vrij snel terug naar het hotel om vroeg te eten, omdat we ’s avonds naar een concert zouden gaan, en daarvoor moesten we al om zes uur weg.
Dat concert in Teatro Mayor was geweldig. Ik ging er met extra genoegen heen omdat we tijdens de lunch op de ambassade Gwyneth Wentink al hadden ontmoet, die tijdens het concert soleerde op de harp. Vooral het stuk van Debussy dat ze speelde en de toegift waren fantastisch! – In juni ben ik te gast bij het Radio-4-programma Een goedemorgen met… en dan ga ik zeker het stuk van Debussy laten horen. Ik mag een stuk of vijftien composities uitzoeken, dus ik ben al aan het kijken of er een opname bestaat van Gwyneth bestaat en zo niet, dan laat ik het stuk in een andere uitvoering horen en kies iets anders van Gwyneth.
Na het concert ging ik moe en tevreden terug naar het hotel; Philip ging nog door naar een feest.

gwyneth

Written by Ted

30 april 2016 bij 09:04

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

