tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Holland’s got talent

with one comment

QuattroTwee dingen die ik niet snap:

1- Een week of twee geleden stond bijna het gehele radionieuws in het teken van een bergbeklimmer die was overleden. Ik kende hem niet, vond het erg voor hem en zijn nabestaanden, maar het ontging me wat hij voor de natie heeft betekend dat hem de eer van het halve radiojournaal ten deel viel. Het is me wel vaker opgevallen dat sport en sportgerelateerd nieuws voorrang krijgen boven veel ander nieuws. Met grote regelmaat is een pijnlijke ledemaat of de diarree van een sporter topic in het nieuws, of zoals laatst: het zitvlak van een wielrenner. Waarom dat van nationaal belang is, weet ik niet. Nou ja: ik heb de afgelopen dagen ook genoten van Kiki Bertens met haar pijne kuit.

2- Gisteren keek ik naar de finale van Holland’s got talent, omdat ik in een van vorige afleveringen een stel Groningse mannen aan de rekstok had zien langskomen en vond het een act van wereldklasse. Ik wilde zien of ze zouden winnen. Tot mijn stomme verbazing werden alle acts die ík de moeite waard vond weggestemd en bleven  uiteindelijk drie matige zangers (als je het vergelijkt met Corry Brokken, wier dood gisteren op het nieuws was) over. Degene die het hardst kon zingen won. Ik snap niet waarom de voorkeur zo expliciet uitgaat naar vocalisten.

Written by Ted

4 juni 2016 bij 12:39

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. 🙂

    beatrijs

    4 juni 2016 at 13:27


Geef een reactie

