tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Een goedemorgen met… Ted van Lieshout

with 2 comments

Schermafbeelding 2016-06-27 om 15.56.04Morgenochtend op Radio 4 van 10:00 tot 12:00 uur kun je Een goedemorgen met van de AvroTros horen. En dat met is dan met mij.

Ik laat onder meer een drietal liederen horen uit Songfest, een project uit de zeventiger jaren, waarin Leonard Bernstein Amerikaanse gedichten toonzette.

Gisteren liet ik op dit weblog de omzetting in het Nederlands zien van een van die liederen, vandaag het gedicht To what you said van Walt Whitman (1819-1892):

Op wat je zei, terwijl je hartstochtelijk mijn hand greep, is dit mijn antwoord: hoewel je je liet verdwalen, om mijnentwil, kun jij nooit van mij zijn, noch ik van jou. Aanschouw de alledaagse liefdes en vriendschappen – die koude wachters. Ik ben een ongepolijste, simpele ziel. Ik kus mijn kameraad zachtjes op de lippen bij het afscheid, en ik word door hem teruggekust. Ik introduceer dat nieuwe Amerikaanse saluut! Aanschouw de verstikkende liefde, correct, beleefd, altijd verdacht. Aanschouw de voorgeschreven liefde – wat heb ik eraan? Wat hebben deze jonge mannen eraan die met mij reizen?

Written by Ted

1 juli 2016 bij 07:23

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik ga morgen boeken registreren en plakken, dus ik zit aan de radio gekluisterd. Normaal luister ik er nooit naar (wel naar radio4, maar niet naar ‘een goede morgen met’), maar voor jou maak ik een uitzondering.

    oehoeboeroe

    1 juli 2016 at 19:49

  2. Dank jou wel!
    H t.m.Z vanavond.
    F ..:-)

    Gaaf Ted, thnx.

    beatrijs

    2 juli 2016 at 14:01


Geef een reactie

