tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Een goedemorgen met… mij

with 6 comments

Schermafbeelding 2016-06-27 om 15.56.04Om tien uur op Radio 4 bij AvroTros het programma Een goedemorgen met Ted van Lieshout. De speellijst staat inmiddels online, zodat je al kunt zien wat ik zoal ga laten horen.

Van Leonard Bernstein laat ik drie liederen horen, waarvoor hij gedichten uit de Amerikaanse literatuurgeschiedenis heeft gebruikt. Eerder heb ik al van twee verteld wat er zo ongeveer in staat. Nu het laatste en oudste gedicht. Van Anne Bradsheet (1612-1672) is To my dear and loving husband.

Als er ooit twee één waren, dan zeker wij.
Als er ooit van een man is gehouden door zijn vrouw, dan jij.
Als er ooit een vrouw geluk vond bij een man, dan ik.
Ik waardeer jouw liefde meer dan hele mijnen vol goud
of alle rijkdom die het verre oosten nog verborgen houdt.
Mijn liefde wordt door al het water van de rivier nog niet geblust.
Jouw liefde is zo groot dat ik erin kan wonen.
Moge de hemel jou voor je liefde belonen.
Laat, nu we in leven zijn, onze liefde groot zijn,
zodat die eeuwig duurt, zelfs als we dood zijn.

Written by Ted

2 juli 2016 bij 07:33

Geplaatst in Diversen

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ja hoor, ik zit er klaar voor. Net op tijd uit bed 🙂

    oehoeboeroe

    2 juli 2016 at 10:03

  2. Het was een plezier om dit vol te houden. Jammer dat het afgelopen is.
    Bedankt, Loes

    Loes Baudewijns

    2 juli 2016 at 11:40

  3. Hartelijk dank. Ik vond het ontzettend leuk om te doen. Ik geloof wel dat het voor veel mensen wat kalmer had gemogen op de zaterdagochtend. 🙂

    Ted

    2 juli 2016 at 11:45

  4. ik vond het een verademing. Mooie muziek en geen geleuter over ‘de goede herinneringen en waarom iets gedraaid moet worden’. Je mag nog eens wat mij betreft!

    oehoeboeroe

    2 juli 2016 at 11:56

  5. Mijn moeder vond de muziek verschrikkelijk, maar ze heeft het toch helemaal uitgezeten.

    Ted

    2 juli 2016 at 12:02


Geef een reactie

