tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Zomergasten met Abou Jahjah

with 2 comments

IMG_5138Aanstaande zondag de eerste Zomergasten, met Thomas Erdbrink als gastheer en Dyab Abou Jahjah als gast. Uit het feit dat hij de reeks opent valt op te maken dat de VPRO er kijkers voor de hele reeks mee hoopt te scoren. Maar Hoofdredacteur Televisie Karen de Bok doet in de VPRO Gids net of dat niet zo is.

En om even bij de gids te blijven: in de vervelende brievenrubriek – ik vind het uit de tijd om brieven van kijkers in gidsen op te nemen, want het is bijna altijd gezeur en gezeur van een ander vind ik nooit zo interessant als mijn eigen gezeur – is natuurlijk commentaar gekomen op de keuze van deze zomergast en de redactie van de gids heeft dat obligaat behandeld: eerst plaatsten ze een paar brieven van tegenstribbelende lieden en ze sluiten af met reacties van mensen die er een positieve draai aan geven. Op die manier heeft de redactie het laatste woord zonder het zelf te hoeven uitspreken. Bij mijn weten doen alle brievenrubrieken dat op deze manier.

Onder die brievenrubriek in de VPRO Gids staat een van de leukste rubrieken, die lijkt op Geknipt voor u, destijds in Vrij Nederland, en nu in fotovorm teruggekeerd in de VPRO Gids (zie foto). Ik lees de gids altijd in bad en op de rand ervan ligt een vergrootglas, omdat de rubriek zo piepklein is, dat ik anders de tekst op de fotootjes niet kan lezen. – Waarom zetten de die rubriek niet op de vacante achterkant en dan lekker groot? Het ledenbestand van de meeste omroepen veroudert en dan is een hulpvaardige redactie hier en daar best fijn.

Nu is de vraag: ga ik kijken naar Zomergasten? Ik ga zeker een stukje bekijken, want op de foto vind ik Jahjah een aantrekkelijke man en ik wil hem graag zien bewegen. Ik ben ook benieuwd of hij het achterste van zijn tong zal laten zien, op de vlakte blijft of de kijkers naar de mond gaat praten. Zodra ik het weet zet ik de tv weer uit, denk ik. Tenzij hij me zo boeit dat ik blijf kijken.

Written by Ted

29 juli 2016 bij 07:33

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind jou veel aantrekkelijker, Ted. Ook met vergrootglas.

    Flip

    29 juli 2016 at 20:19


Geef een reactie

