tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Heb jij een psychopaat op het werk?

with 2 comments

psychopaatVolgens Wetenschap in beeld hebben onderzoekers van de Amerikaanse Emory University een lijst gemaakt met banen waar in de regel niet-gewelddadige psychopaten een voorkeur voor hebben:

  1. Administratief directeur
  2. Advocaat
  3. Radio- of tv-planner
  4. Verkoper
  5. Chirurg
  6. Journalist
  7. Politieagent
  8. Predikant
  9. Kok
  10. Administratief personeel

Het zou gaan om banen waarin de psychopaat de baas kan spelen over anderen, hij is goed in het nabootsen van “normaal” gedrag en hij spant je graag voor zijn karretje. Hoe kun je verder nog zo’n psychopaat herkennen? ‘De meeste psychopaten zijn mannen, en over het algemeen zijn ze charmant, impulsief, ze liegen veel, zijn extreem manipulatief, hebben een groot ego, een gebrek aan empathie en kennen geen spijt of berouw.’

Pff, daar kom ik goed weg. Ik dacht bijna dat ik zelf een psychopaat ben, want ik ben op een charmante manier impulsief, maar ik ben niet manipulatief, ben ongekend bescheiden, breng empathie op voor iedereen, heb overal altijd spijt en berouw van en lieg nóóit!

 

Written by Ted

12 augustus 2016 bij 07:46

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ted, ik heb een zwak voor het type (h)eerlijke man. (;-)

    Jeanine van Rooij

    12 augustus 2016 at 13:16

  2. Kom ik ook even goed weg, ik ben bovendien ook nog eens een vrouw!

    Henny de Leeuwe-Kleijngeld

    12 augustus 2016 at 14:15


Geef een reactie

