tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Wanneer zijn verse dadels eetrijp?

with 2 comments

dadelsEen vriend bracht een takje verse dadels voor me mee. Nooit eerder gezien en nooit geproefd. Ik heb op internet proberen uit te vinden of je ze überhaupt wel vers kunt eten, want ik ken ze alleen gedroogd.
Dat kan, maar nergens heb ik kunnen vinden wanneer ze rijp zijn. Ze zijn behoorlijk hard, dus ik ben geneigd om ze te laten liggen totdat ze zachter zijn, maar hoe zacht moeten ze dan zijn en als ze zacht zijn, is het dan niet al te laat? Wie weet het?

Written by Ted

21 september 2016 bij 10:35

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dadels zijn de vruchten van de dadelpalm die in subtropische en woestijnachtige gebieden in Noord-Afrika, de Arabische Staten, Californië en Australië groeit. De vingervormige vrucht groeit in groepjes van enkele tientallen hoog in de bomen en verandert tijdens het rijpen van groen in glanzend bruin.

    Wout

    21 september 2016 at 10:47

  2. Als ze groen zijn, zijn ze nog niet eetbaar. Vanaf geel worden ze eetbaar en hoe donkerder en bruiner, hoe zoeter.

    Ludwig Volbeda

    21 september 2016 at 15:40


Geef een reactie

