tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Bij de oren vastpakken

with one comment

orenIk las aan een gezelschap van volwassenen een gedicht voor over een kind met kanker. Daarna was het optreden afgelopen en een lange man van een jaar of 65 kwam naar me toe. Hij zei iets van hoe het toch kon dat een volwassen man zich zo kon verplaatsen in een kind en ik zag dat hij ontroerd was en me wilde zoenen. Maar hij realiseerde zich dat dat ongepast was, dus in datzelfde ogenblik wilde hij me omarmen, maar ook dat leek hem ongepast tussen ietwat oudere heren die elkaar niet kennen, en in een reflex pakte hij me toen bij allebei mijn oren vast om uit te drukken dat hij van het gedicht had genoten. Ik was er zelf haast door ontroerd, want het was een liefdevol gebaar. Maar het is wel een jaar of vijftig geleden dat ik voor het laatst aan mijn oren werd vastgepakt.

Written by Ted

28 september 2016 bij 07:08

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig!

    Jannie

    28 september 2016 at 08:45


Geef een reactie

