tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Kinderboekenweek: Voor altijd oud!

with 5 comments

kinderboekenweek2016Ik kom de klas binnen en zie op het digibord een geflatteerde foto van mij. De kinderen van groep 6 zien het ook.
‘U bent ouder dan op de foto,’ zeggen ze.
‘Nee, hoor,’ zeg ik monter, ‘ik ben net zo jong en knap als op de foto.’
‘Nee, en u heeft ook minder mooie kleren aan.’
‘Iets oudere mensen vinden het helemaal niet leuk als je zulke dingen tegen ze zegt. Je kunt beter zeggen dat ze er jong uitzien.’
‘Wij mogen niet liegen.’
‘Van mij mag het best.’

Halverwege het uur zijn ze om.
‘U lijkt wel veertig.’
‘Nee, u lijkt wel dertig, twintig.’
‘O, dat vind ik fijn om te horen.’

Aan het einde van het uur, een paar minuten voor ik vertrek, komt een jongetje vlak naast me staan. Gebiologeerd aait hij mijn hals en fluistert:
‘U heeft rimpels in uw nek.’

Leuk kinderboekenweekthema – oma’s en opa’s – maar voldoe maar eens aan die slappe slogan: Voor altijd jong!

Written by Ted

6 oktober 2016 bij 23:30

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heerlijk toch die kinderen, als ze maar van je verhalen, tekeningen en gedichten genieten. Voor eeuwig jong gaat mij een beetje te ver.

    H van Zutphen

    7 oktober 2016 at 06:55

  2. Gaf laatst animatie les met een IPad. Na afloop vroegen de kinderen van groep 6 hoe oud ik was. ‘Ik ben 51 jaar’, zei ik. ‘Wow’, een bejaarde met een IPad! supervet!’ Daar kon ik het mee doen.

    Alexandra

    7 oktober 2016 at 07:26

  3. šŸ™‚

    Ted

    7 oktober 2016 at 08:46

  4. Geweldig hoe kinderen naar je kijken. Het thema vraagt er wel een beetje om…. Heb je ook iets op kunnen gooien over jong van geest zijn, of was dat te ingewikkeld. Zoals Annie al zei: Altijd acht gebleven…

    Jannie

    7 oktober 2016 at 08:59

  5. Ik liet aan de hand van een tekening zien hoe je een oud en een jong konijn kunt tekenen en er was een meisje dat dat onmiddellijk koppelde aan het kinderboekenweekthema. Vond ik wel slim.

    Ted

    7 oktober 2016 at 09:07


Geef een reactie

