tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Nau nau!

with 2 comments

maurice-de-hond-06042009-0314Het dochtertje van Maurice de Hond heeft moeite met ei en ij en haar vader heeft gemeend dat wereldkundig te moeten maken. Andere kinderen leren die verschillen op een bepaald moment wel, maar vader De Hond heeft er geen vertrouwen in dat zijn dochter het ooit zal leren en daarom wil hij de spellingregels veranderen.

De Hond weet niet wat hij aanricht als we allemaal de ei moeten gaan vervangen door de ij en de ou door de au.

Het auwe mijsje zat in de trijn te gijten.
Zij zij dat zij scharrelij uit de wij wau.
Nau nau, zijden wij. Wij hauden ook van ij uit de wij,
maar zauden een klijn, rijn ij uit de hij al kijfijn vinden!

Ik snap niet waarom hij niet een ander probleem aanpakt, waar veel meer mensen moeite mee hebben: d, t of dt. Gewoon: hoor je een t, dan schrijf je een t.

Ik hout van hout. Elke soort hout hout mij bezig. Ik wort niet warm of kout van gout, maar hout, o ja!

O nee, sorry, Maurice: ik haut van haut. Elke soort haut haut mij bezig. Ik wort niet warm of kaut van gaut, maar haut, o ja!

Written by Ted

9 november 2016 bij 07:05

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. En dan te bedenken dat ik niet eens wist dat er klijne rijne ijeren bestonden die dan ook nog eens, het kan niet op, uit de hij komen. Hij zal daar erg blij mee zijn, maar wat zij er van denkt weet ik niet.

    Co

    9 november 2016 at 10:05

  2. Als ik je stukje zo lees hoor ik in mijn hoofd een kauwgom knauwende slissende man…

    Theo

    9 november 2016 at 11:37


Geef een reactie

