tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Beldop weg!

with 5 comments

afgedraaide-belGisteren trof ik mijn fiets zo aan, zonder appeltjesgroene beldop. Zooooo flauw! De laatste keer dat iemand mijn bel eraf schroefde was zo’n vijftig jaar geleden. Leo van B., die bij mij in de zesde klas zat, was een pestkop. Om mij te jennen draaide hij de dop eraf en zonder dat ik er iets tegen kon doen gooide hij hem in de sloot. Hij is later tandarts geworden.

Written by Ted

22 november 2016 bij 07:15

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Ted, ik leef met je mee. Zelf heb ik geen verkeersdiploma. Dat kwam omdat mijn fietsbel het niet deed toen het examen werd afgenomen. Toen ik van huis ging deed hij het wel, maar op het schoolplein opeens niet. Later bleek hoe dat kwam: iemand heeft hem eraf gehaald, een geknakt lucifertje tussen het mechaniekje gepropt en daarna de dop er weer op gedraaid. Weg toekomst … Maar het ergste is, dat ik er nooit achter ben gekomen wie mij dat 54 jaar geleden gelapt heeft.

    Peter Smit

    22 november 2016 at 09:15

  2. Ik begrijp helemaal niet wat zo’n pester daar leuk aan vindt.

    Ted

    22 november 2016 at 09:40

  3. GROEN

    -voor Ted van Jannefien groep 4-

    ik kreeg een step, een blauwe
    step
    ik kreeg ‘m van mijn broer
    “die is voor jou” zei hij
    hij zei
    “jij mag en dat is voor de
    heb”

    (hij weet: ik hou van blauw)

    toen kwam ik van vakantie terug
    en heel mijn step was
    wit

    ik heb het maar niet uitgezocht
    en ook geen nieuwe step gekocht

    ik heb een schilderkwast gepakt
    en toen mijn step nieuw blauw gelakt

    nu kleur ik straks jouw bel voor jou
    omdat ik niet van pesters hou

    -tekening komt-

    beatrijs

    22 november 2016 at 13:51

  4. Van pestkop tot pestboor

    Wout

    22 november 2016 at 14:23


Geef een reactie

