tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

“Nu tijdelijk korting op al mijn boeken!”

with 4 comments

reclame(vervolg van 28 november)

Leo Pot schreef in november zijn laatste column voor de Consumentengids. Jammer, want ik genoot er altijd erg van. In die laatste column gaat hij in op aanbiedingen.

Hoe uniek wij ook denken te zijn, we zijn het geenszins. Verkooptrucs hebben ons allemaal in de greep en voor sommige zijn we extra gevoelig. De termen gratis en korting oefenen enorme aantrekkingskracht op ons uit.

Bij een Amerikaans onderzoek mochten mensen kiezen tussen een gratis cadeaubon van 10 dollar en een bon die 7 dollar kostte waarmee ze een aankoop konden doen van 20 dollar. De meerderheid koos de gratis bon, hoewel de andere bon drie dollar meer waard was. Het woord gratis bleek de doorslag te geven.

Iedereen weet wel dat veel winkeliers hun producten aanbieden met gefingeerde aanvangsprijzen: van 89 euro voor 59 euro. Je kunt op het moment dat die aanbieding er is niet meer nagaan of dat jurkje inderdaad 89 kostte. Als we in de winkel staan zijn we geneigd om te geloven dat het waar is wat daar staat. Een enkele keer komen we erachter dat hetzelfde jurkje bij een andere winkel slechts 49 euro kost.Maar dan nog: uit onderzoek bleek dat het jurkje van 59 beter verkocht werd dan hetzelfde jurkje voor 49 euro, omdat het eerste was afgeprijsd!

Niet zelden staat er bij zo’n aanbieding: tijdelijk! of zo lang de voorraad strekt! of wees er snel bij! Dat werkt ook prima op ons koopgedrag. We denken onwillekeurig: laat ik nu mijn slag maar slaan, want anders vis ik achter het net.

Het is thans met groot genoegen dat ik de lezers van mijn boeken een geweldig aanbod kan doen. Mijn boeken worden momenteel aangeboden met een aantrekkelijke korting. Normaal kosten ze tien euro duurder; kijk voor de actuele actieprijs op de achterkant van het boek. Maar wees er wel snel bij, want op = op!

Written by Ted

6 december 2016 bij 07:27

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wij van Peter Smit Copywriting maken hiervan:

    Altijd al een echte Ted van Lieshout in uw boekenkast willen hebben? Dan hebben wij FANTASTISCH nieuws voor u! Als u – liefst nu meteen, maar in elk geval vandaag – naar de boekhandel gaat kunt u het boek met voorrang kopen. En … u krijgt direct na uw pinbetaling 10 EURO CASH in handen! Te mooi om waar te zijn, zegt u? Zo lijkt het inderdaad. Maar toch klopt het: Een ECHTE TED VAN LIESHOUT + 10 EURO CASH IN HANDEN! Ga dus nu naar de boekhandel. Kunt u vanavond bij een goed glas wijn uw buren vertellen wat ze vandaag allemaal gemist hebben! Meer weten? Surf naar: WWW/ECHTETED+10EUROCASH

    Peter Smit

    6 december 2016 at 09:19

  2. Maar dan moeten ze waarschijnlijk voor een boek van 20 euro 30 euro betalen opdat ze 10 euro cash in handen krijgen, Peter Smit Copywriting?

    Ted

    6 december 2016 at 11:30

    • Ted, je schrijft zelf dat je tien euro korting geeft. Dus in plaats van bijvoorbeeld 25 euro betalen ze nu 15 euro voor een boek. Peter Smit Copywriting maakt die korting tastbaar. Betaal 25 euro met je pinpas, dan krijg je bij de kassa 10 euro CASH IN HANDEN! Neem van mij aan: het werkt. Met dit soort grappen heb ik meerdere mensen tot grote welvaart gebracht. Voor mezelf mag ik het niet gebruiken, helaas. Dat heeft met mijn geloof te maken. Ik moet de dorstigen laven, de hongerigen voeden en de onwetenden de weg naar het licht wijzen. Ik mag ze dus geen poot uitdraaien, al weet ik precies hoe ik dat moet doen.

      Peter Smit

      6 december 2016 at 11:47

  3. Dat jouw woonplaats nog geen bedevaartsoord is, daar snap ik niks van!

    Ted

    6 december 2016 at 11:52


Geef een reactie

