tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

‘Het grootste Europese kunstobject: kinderliteratuur’

with one comment

dverhulstIn de VPRO Gids komt Dimitri Verhulst aan het woord over de serie die hij vanaf zondag presenteert op NPO2 (20:15 uur) en Canvas (20:15 uur): Made in Europe. Wat Europa cultureel verbindt is het onderwerp van de reeks die regisseur Erik Lieshout baseerde op het boek van Pieter Steinz. Verhulst is een prettige verschijning en het thema interesseert me, dus ik heb wel zin in de serie. Fijn is hoe hij in de gids kinderliteratuur als erfgoed naar voren schuift; in dat kader is zijn slotopmerking ontnuchterend en tegelijkertijd relativerend. Het is voldoende om te weten dat kunst en cultuur bestaan; je hoeft er niet per se kennis van te nemen.

Written by Ted

10 februari 2017 bij 07:00

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lijkt me ook leuk om te onderzoeken wat Europeanen met zout doen. Nemen ze korrels? Ik zelf zou er op voorhand wat nemen als ik die laatste zin lees.

    Co

    10 februari 2017 at 15:44


Geef een reactie

